Lehet, hogy csak emiatt a szomorú, színtelen és szagtalan január és február miatt vagyok hisztisebb a kelleténél, de rám tőrt a pesszimizmus. Nagyapám mondogatta mindig, mindenki azt kapja, amit érdemel. De én ezt nem érdemeltem. Én jó ember voltam egész életemben, fizettem az adókat becsületesen, a járulékokat, még akkor is, amikor nem volt munkám, erre nagyon ügyeltem. Nem loptam, nem csaltam, nem hazudtam soha, adtam pénzt koldusnak, segítettem le nénit a buszról, vezettem át vak embert a zebrán. Sőt, dolgoztam ingyen is, ha úgy éreztem, azzal lendületet kap valami, ami jó. A rendszerváltáskor lettem felnőtt, az életemet végigkísérte a bizonytalanság, az egzisztenciális félelem, a vállalkozásba kényszerítés és annak minden anyagi következménye, a saját lakásért való küzdelem. És persze a remény, hogy egyszer leszünk mi még normális ország. 

Aztán nem lettünk. Valahogy az istennek sem jött össze nekünk, miközben körülöttünk minden kezdett Európává válni. És most itt állunk 2013 elején, amikor nemhogy Európa, de lassan már Ázsia is egyre messzebb kerül tőlünk! De nekem, a kortársaimnak és az idősebb generációnak már nincs még egyszer 25 éve arra, hogy kivárjuk, normális országgá, élhető, boldog és fejlődő országgá váljon Magyarország. 

Sajnos már nincsenek illúzióim.

Elvettek az életemből majd' 25 évet. Nem milliomos akartam lenni. Nem kacsalábon forgó palotáról, nem luxuskocsiról, nem világkörüli útról álmodoztam. Csak egy normális életről, egy normális országban. Ahol ki tudom számítani a jövőmet. Ahol az számít, hogyan dolgozom és milyen ember vagyok, nem pedig az, kik az ismerőseim és éppen milyen párt van hatalmon. Ahol a jövő az nem négy év, hanem annál jóval több. És a nyugdíjas éveimre nem rettegéssel gondolok, hanem tele tervekkel. Olyan országról álmodtam, ahol, ha elmegyek az orvoshoz, tudom, biztonságban vagyok. Ha tanulni akarok, azt tanulhatok, ami érdekel. Ahol munkaadóm, a főnököm nem megfélemlítéssel motivál munkára, hanem normális munkakörülményekkel és normális fizetéssel.  Hogy lakásom nem csak azért lesz, mert meghaltak a nagyszüleim. Ahol a boltban nincs megsértődve az eladó, csak mert dolgoznia kell, és ezért nem engem, a vevőt utálja. Ahol nem tudom meg soha, hogy a kedvenc színészem, íróm, zenészem, sportolom milyen pártra szavazott. Ahol egyáltalán nem fontos, hogy a kollégáimnak mi a világnézete.

Aztán ezt kaptam.

Majd' 25 évnyi tökölést, amatőrizmust, hazudozást, múltidézést.

Milyen ország az, ahol tömegeket lehet megmozgatni egy kormány mellett, amelyik eddig csak rombolt, de nem épített. Ahol azok mennek ki vastapsolni, arcukon üdvözült mosollyal, akiknek pénztárcájuk bánja a "hozzánemértést". Egy országban, ahol a bálványimádás olyan méreteket öltött, hogy az már kínos. Az össznépi amnézia pedig egyre bántóbb. Ahogy a gyávaság is. Meg az érdektelenség.

Azt látom, hogy bár mindenki elégedetlen, már csak legyinteni és vállat vonni van kedve. Már rég nem áll ki itt senki magáért, nemhogy másért. Szolidaritás, segítségnyújtás, tolerancia, önérvényesítés – értelmét veszett szavak itt a Kárpát-medencében. Nem lehet a nihilizmusból kirobbantani a népet semmilyen vérforraló és bicskanyitogató új alkotmánnyal, törvénnyel, szabállyal, antidemokratikus döntésekkel, korrupcióval, gyűlölködéssel, de már azzal sem, ha a képébe hazudnak és nyíltan kiröhögik.

Egy normális országban az emberek kikérik maguknak, ha hülyének nézik őket, ha uralkodni akarnak rajtuk. Kíváncsi vagyok, itt mikor jön el ez a pillanat!

Szerző: Lúthien Elensar  2013.02.10. 17:57 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ezekmennekmostanaban.blog.hu/api/trackback/id/tr825073009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imres 2013.02.13. 22:52:56

"Egy normális országban az emberek kikérik maguknak, ha hülyének nézik őket, ha uralkodni akarnak rajtuk. Kíváncsi vagyok, itt mikor jön el ez a pillanat!"
Már eljött.
2010-ben a komcsikat leváltottuk.

Ezek Mennek · http://ezekmennek.hu 2013.02.14. 07:34:33

Van benne igazság, de úgy érzem aránytalanul nagy részt szántás az utolsó három évnek. Előtte minden rendben volt? Egyébként megmondta Feri haverod: "el lehet innen menni". Ha már sikerült ugyan azt a nevet adni a blogodnak, ne égessél már....

Zka77 2013.02.14. 08:19:20

@imres: le, még nagyobb komcsikra. Kösz, de pont azért vagyunk szarban, mert tömegek bedőlnek ezeknek a pártoskodó hülyeségeknek és kizárólag érzelmi alapon szavaznak. Agyuk közben nem működik, igényük csak a langymeleg akolszellemre és gyűlölködésre van. Ennek megfelelően 1 db normális párt nincs, amiről elhinném, hogy valamit előre tudna lendíteni az országon. Vannak dilettáns pazarlók, kádáristák, antikapitalisták, komcsik, rasszisták és még sorolhatnám. Ezek ugye mind szuper értékes dolgok, amikből országot lehet építeni! (olyan balkáni-ázsiai nyomorgó diktatúrafélét, azt igen) Hozzáértő, demokratikus elemekből álló párt nincs, mert arra nem szavazna senki, nincs rá igény. Te is része vagy a problémának, mert neked sincs igényed egy ilyen pártra.

Vajmaci 2013.02.14. 08:56:10

Egyaránt felelős ezért a helyzetért az elmúlt 23 év összes politikusa.
Amíg mi kisemberek csúszunk a lejtőn lefelé,addig ezek az emberek hatalmas vagyonokat halmoztak fel a családjuknak.Igen, mert mint tudjuk csak a hülyék lopnak maguknak százezreket.
A politika nem más mint a legális bőrbe bújtatott maffia.
Igen kiváncsi lennék és egy NAV vizsgálatra az összes politikust illetően.Kiterjedően a családtagokra,rokonokra és közeli barátokra,üzlettársakra is.
Ne legyünk álszentek,nem a képviselői juttatásokból sikerült összeharácsolni mindezt nekik.
"Haverok,mutyi,hanta" szentháromság uralkodik.
Változás pedig nem lesz.Nincs igény rá sajna.Az emberek belefáradtak a politikába, belefáradtak abba hogy folyamatosan hülyének nézik őket,és csak a szavazógépet és a pénznyerés lehetőségét látják bennük.
Nem fognak elmenni szavazni,csak az elvakultak,pártfüggők.
Egyébként sincs kire szavazni.Komcsik,neokomcsik,konform-nácik,és zöldek...ugyan kérem.Hiteltelenek mind.
Forradalmi eszmékről ne is álmodjon senki,egyszerűen birkamód tűr ez a nép mindent,mert azt verik a lebutított agyába hogy ez a sorsa!
Ennek az országnak annyi.
A gyerekeinket arra kell nevelni,hogy menjenek,meneküljenek innen ha normális életet akarnak élni.
Ennyi a dolgunk.

"Ha az ország sz@rik a fejünkre, mi is sz@runk az országra!!"

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.02.14. 09:20:57

@Vajmaci: Szívemből beszéltél, de én azért elmegyek szavazni.

abdelkader 2013.02.14. 15:51:35

@Ezek Mennek:ne égesd már a pofád
arra nem volt eszed,hogy végighallgasd miről szól az"el lehet menni"?
Közel sem a dolgozni akaró jónépről,a gazdag adóelkerülőről aki most is azt teszi annál inkább.
Hazudtál,hazugságban maradsz.

"Minden második válaszadó úgy érzi, ő vagy családja a változások vesztese, csak 14 százalék érzi magát nyertesnek. Hasonlóan kedvezőtlennek érzik a 22 évvel ezelőtti politikai-gazdasági változásokat az ország szempontjából: a megkérdezettek 66 százaléka szerint Magyarország veszített a rendszerváltással, csak 19 százalékuk látja úgy, hogy azzal az ország nyert."

Egyetértek a többséggel. Akik rendszert váltottak, népszerű kifejezéssel: hazaárulók. A szót nem én kezdtem használni, szóvak ne tessék megsértődni fidióták!
süti beállítások módosítása