Ki legyen a miniszterelnök-jelölt. Nehéz kérdés, nagyon nehéz. És a jelölt személyétől nagyon sok függ. Például a győzelem is 2014-ben.

Bár a közvélemény-kutatások az MSZP fölényét mutatják az Együtt 2014-el szemben, a nem hivatalos közbeszéd, a baráti eszmecserék és a mindennapos politizálgatások során ennek pont az ellenkezője tűnik igaznak. Arról nem is beszélve, az MSZP-re ma már (vagy ma még) csak az elkötelezett hívő emeszpések szavaznának. Az Együtt 2014 és Bajnai viszont egy jóval szélesebb és színesebb választói kört tud mozgósítani, míg ha ez ma még nem érzékelhető. Bajnaiban és tapasztalatában sokkal többen bíznak, mint Mesterházy egyenlőre be nem bizonyított vezetői képességében. Akkor most mi legyen?

És jött az ötlet Bajnaiéktól, döntsék el a választók, ki legyen az ellenzék miniszterelnök-jelöltje. Közvélemény-kutatók segítségével. (Hogy vajon szerencsés dolog volt-e ezt először a sajtóval és nem Mesterházyval közölni, az egy más kérdés. Ezzel ugyanis újabb izmozásba kényszerítették bele Mesterházyt és pártját. Pedig már a legeslegelején tudni lehetett, van erre hajlamuk a szociknak. Emlékezzünk csak az Együtt-től "kölcsönvett" és saját ötletként előadott összefogásra buzdító kommunikációra.)

Ám Mesterházy Attilának van önkritikája, és pontosan tudja, egy olyan közvélemény-kutatással, ahova nem lehet felajzott MSZP-s nyugdíjasokat agitálni, ő nem rúghat labdába. Éppen ezért javasolja azt az eszement baromságot, hogy a nép - az a nép, amelyik még akkor sem megy el szavazni, amikor annak az ideje van, mert lusta, mert tudatlan, mert bizonytalan, mert motiválatlan, mert tele a töke az egésszel, mert nem bízik már semmiben, mert leszarja a közéletet -, nos, az a nép menjen el előválasztani, hogy ki legyen az ellenzék miniszterelnök-jelöltje.

Hát, nem fog elmenni. Aki elmegy, az majd a szocik nyugdíjas tagozata lesz, és az elkötelezett pártszimpatizánsok, akik presztízskérdést csinálnak abból, hogy Mesterházy legyen a befutó, és nem az alkalmasságot, a hozzáértést nézik majd. Akik nem gondolnak majd abba bele, hogy a két ember közül kit fogadnak el jobban azok, akik nem Orbánt akarják. Egyenlőtlen játszma lenne, egyenlőtlen feltételekkel. És nem mutatná a valós elfogadottságot. Ahogy azok a vizsgálatok sem, amelyek arra kíváncsiak, kire szavaznának többen. Egy olyan közvélemény-kutatás azonban, amelyik két ember támogatottságát nézi, sokkal valósabb képet adna a helyzetről. Ebben az esetben nem kell titkolózni, hiszen azt kérdezik, ki volt a meggyőzőbb. Nem azt, szavaznak-e majd rájuk.

Jó lenne megtudni, melyik pártvezetőt támogatja a nép, ki legyen a miniszterelnök-jelölt. De csak tisztességes eszközökkel, egyenlő feltételekkel. Erre pedig az MSZP javasolta módszer nem alkalmas.

És ha ezt nem gondolják át, akkor az MSZP bizony olyan, mint a Fidesz. A hatalomért, a presztízsért képes feláldozni az országot. Mert a nagy izmozásnak majd az lesz a vége, hogy Orbán röhögve viszi a következő négy évet is. Ha a szocik ebbe nem gondolnak bele, ha nem látják, nem érzik, vagy nem akarnak tudni arról, hogy bizony az elmúltnyolcévezésben azért volt valami, és az ő elfogadottságuk a pártatlanok, vagy éppen bizonytalanok között a béka segge alatt van, akkor nagyon álomvilágban élnek. Ahhoz, hogy 2010-ben Orbán kétharmaddal győzött, kellett az a baloldali politikai elit is, amely a gyávaságával, a reformtörekvések megvétózásával, a kormányzási teszetoszasággal és a belső széthúzásokkal ehhez hozzásegítette. 

Az MSZP-vel az a baj, hogy nem értik, hiába van több mérhető választójuk most még, ez nem azt jelenti, hogy ők lennének a csábítóbb megoldás a kormányváltásra. De nem ám. Az a párt, amelyik csak beszél arról hogy változik, de igazából ennek jele nincs, nem tudja elfeledtetni azt a sok hibát, amit a kormányzásuk alatt elkövettek. 

Nem, el kellene fogadniuk, az MSZP a többség szemében egy szükséges rossz a kormányváltáshoz. És ennyi. Mesterházy pedig momentán egy izmozó kisfiú, aki úgy kekeckedik, hogy közben mindentől fél. A választóktól és a saját párttársaitól is. Akkor válna felnőtté sokak szemében, ha felismerné, ez most nem az erő politikája kell, hogy legyen, hanem a megfontoltságé és a józan észé. Ez utóbbi pedig nem egy tapasztalatlan, egy képességeiben még ismeretlen, egy nemzetközileg neve nincs emberben gondolkodik. Annál egy kicsit most többről van itt szó, minthogy én vagyok többen, enyém a grund! 

Ráadásul az MSZP még játszhat arra is, hogy vár újabb négy évet. Hiszen azért, ha mélyen, csendben megszólal az a bizonyos belső hang, érzik ők, hogy nincsenek még topon. A tessék-lássék megújulgatás még nem tette újra szimpatikussá a pártot, Orbán még nem dúlta szét annyira az országot, hogy az egyszeri állampolgár kényszerítve legyen a szocik mellé tenni az X-et. És ha ez így van, akkor kivárnak, pukkanjon szét magától az a Fidesz-lufi. Mert szét fog pukkanni, kérdés, hogy mikor.

Ők ráérnek, az ország viszont nem.

Érdekesek egyébként a megjelent és kinyilvánított reakciók az események alakulására. Azt gondoltam, a többség majd Mesterházynak ad igazat, amiért a valóban kissé furcsa módon hozzá eljutott előválasztási ötlet miatt kibukott. De nem. Az az emberek nagy része - márpedig ők a választók - még ennek ellenére sem Mesterházynak és pártjának az oldalára álltak. Márpedig ez is lehet egy mérce uraim. Nem izmozni kellene, hanem meghallani azt is, amit a választok akarnak. Azok pedig többségében nem egy MSZP-t akarnak újra a kormányon látni. Már csak azért sem, mert akkor folytatódik tovább a játék. Mintha csak ez a két párt lenne a világon, és bár az egyik rosszabb, mint a másik, ez akkor sem lehet alternatíva már egy ország számára.

Szerző: Lúthien Elensar  2013.08.26. 14:19 246 komment · 1 trackback

Címkék: választások összefogás ellenzék Bajnai Mesterházy Együtt 2014 miniszterelnök-jelölt

A bejegyzés trackback címe:

https://ezekmennekmostanaban.blog.hu/api/trackback/id/tr515474719

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kéne a hatalom mi? 2013.08.27. 11:49:03

Közeledik 2014 tavasza, és a baloldali csoportosulások egyre jobban érzik a hatalom illatát. Eljön a nap, amikor esélyt kapnak, hogy újra a húsos fazék közelébe kerülnek. Végre vége lehet, a négy éves nélkülözésnek a baloldali sajtóban újra megjelenhet...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.08.27. 12:51:49

@Kalmár: Ne kavarj, arról beszéltem, akik majd Mesterházy és Bajnai között választhatnak. Akik továbbra is az elnyomó és korrupt Orbán-rendszerre, az nyilván érdektelen.

Kalmár 2013.08.27. 12:53:43

@Salzburg1:
Bajnai:
Két évre befagyasztják a közszféra bruttó bértömegét
Felülvizsgálják a 2009 második félévi keresetkiegészítést
Megszűnik a 13. havi illetmény
Csökkentik az önkormányzati támogatásokat
Előre hozzák a nyugdíjkorhatár 65 évre való emelését, várhatóan 2012-re
Átütemezik év végére a 2009-re tervezett nyugdíjkorrekciót
2010-ben elmarad a nyugdíjkorrekció
2009-ben nem fizetik ki a 13. havi nyugdíj második felét
Megszűnik a 13. havi nyugdíj, helyette a GDP-hez kötött nyugdíjprémiumot vezetnek be
Kevésbé éri majd meg a korhatár előtt nyugdíjba vonulni
10%-kal csökken a táppénz
Két évre rögzítik a családi pótlék összegét, a korhatár 23-ról 20 évre csökken
A gyes és gyed együttesen három helyett csak két évig jár (ez a már megszületett gyerekek szüleire még nem vonatkozik), ehhez bölcsőde- és óvodafejlesztést ígér a kormány
Megszűnik az eddig a lakástámogatási rendszer ("szocpol")
Fokozatosan megszüntetik a gázár- és távhő-kompenzációt.
20-ról 25%-ra nő az áfa,

stbstb

Tényleg lát ebben valaki reformokat?
Fogott ez a semmirekellő egy dög nagy kaszát és ütött vágott ész nélkül.

Persze nagyon vigyázott rá, hogy nehogy elérje vele a multikat vagy a bankokat.

Tud valaki mutatni olyan intézkedédét, ami a közteherviselésbe bevonná a válságot okozó pénzügyi szektort?
A rekord profittal évtizedeket itt töltő multikat?

Nem igazán.

Ész nélküli lakossági megszorítások.
Ez volna a jó kormányzás??

Még szerencse, hogy tök mindegy ki az ellenzék miniszterelnök jelöltje.

2014 a Fidesz éve!

Kalmár 2013.08.27. 12:54:41

@iii: Az elhanyagolható kisebbség a lényegtelen.

2013.08.27. 12:55:21

@Sexual Harassment Panda: A nem sokkal drágább kb. a dupláját jelenti. Feltételek pedig nem voltak, hanem hihető koncepciót kell letenni és valószínűleg az se tetszett nekik valóban, hogy Orbán felszámolja a független ellenőrző intézményeket. Ez valóban rendkívül aggasztó. Például nem tetszett nekik az abnormális bankadó, ami láthatólag tönkrezúzta a bankszektort és még sok minden, amit egy normális országban nem szoktak megtenni.

stoppos76 2013.08.27. 13:00:06

@Kalmár: Hát igen. A multikat, meg a bankokat ütni az marha nagy ötlet. Látjuk is az eredményét. Az, hogy az újraelosztási rendszer tarhtatatlan, az lényegtelen, igaz? Közgazdaságtan idiótáknak könyvet olvasol te is?

Anno a manyuppal elindult egy pozitív változás, amiben abból a pénzből kaptam volna a nyugdíjat, amit én befizettem, és csökkenhetett volna az államra nehezedő terhelés. Na azzal is milyen jó dolog lett már.

2013.08.27. 13:01:08

@Kalmár: Azt tette, amit tenni kellett. Orbán ebből az égvilágon semmit nem vont vissza, mert örült, hogy valaki elvégezte előtte a piszkos munkát.

Sőt, rálapátolt a megszorításokra még egyet, az áfát világrekord szintre emelte, a rokkantak alól kiverte a mankót, a munkanélküliektől a megélhetést.

Ha ezek nem reformok, akkor amit a Fidesz csinált, az pláne nem az. Választások előtt egy évvel milyen reformba vágott volna bele, ráadásul teljesen bizonytalan parlamenti támogatással?

Kalmár 2013.08.27. 13:02:25

@stoppos76:
Először:
Idióta az anyád.

Másodszor.
Évtizedek óta végre egyensúlyban van a nyugdíjpénztár.
Most fenttartható az újraelosztás.
Eddig egy maszek manyup levette róla a hasznot, így fosztogatva az ország kasszáját.
Az volt elmebeteg bűnöző aki bevezette.

Sexual Harassment Panda 2013.08.27. 13:07:35

"Először:
Idióta az anyád"

Ez qrva jó.DDD...
ezen röhögök 2perce..

BKV reszelő 2013.08.27. 13:08:40

@Kalmár: Mégis te vaqy idióta.

"
Évtizedek óta végre egyensúlyban van a nyugdíjpénztár." ó, valóban? Szerintem nincs, ráadásul ellopták egy csomó ember előtakarékosságának gyümölcsét is.

"Most fenttartható az újraelosztás." Nem, nem az. Az nem fenntartás, hogy más alapokból átpumpálunk pénzeket.

"Eddig egy maszek manyup levette róla a hasznot, így fosztogatva az ország kasszáját." Most orbán az igazságos elvette egy csomó ember pénzét, cserébe meg nem adott semmit, de legalább neked tetszik. Mi majd tapsolunk, ha tőled veszik el a pénzed másokért. Az is igazságos lesz.

Te tényleg ilyen szerencsétlen hülye vagy, vagy csak nagyon beszívtál?

stoppos76 2013.08.27. 13:09:11

@Kalmár: Akkor magyarázd el nekem a következőt:

A. verzió: Befizetem egy bankba a nyugdíjárulékomat, majd ha nyugdíjba megyek, kapom vissza. Addig is kamatozik. Az én pénzem, én kerestem, bármikor meg tudom nézni hogy állok, ki tudom számolni mire lesz elég ha abból kell majd élnem.

B. verzió: Befizetem a nyugdíjjárulékot az állami kasszába, ahol a mostani nyugdíjasokat fizetik belőle. ha elérem a nyugdíjkorhatárt, majd az állam kitalálj, hogy nekem mennyi is legyen a nyugdíjam.

Miért is jobb szerinted a B verzió?

Reszelő Aladár 2013.08.27. 13:10:14

Amíg az az üzenet, hogy a mostaniakat kell leváltani, addig komolyan nem fognak tartani az ellenzéktől.
Arról kéne beszélni, hogy hogyan akarják az elmúlt 3 évet szétverni, mennyivel kéne emelni az SZJA-t, kell-e továbbra is IMF, és miért is rossz a bankadó, és miért káros a rezsicsökkentés.
Bármikor kerül elő egy balos kormány, az mindig a koalícós tárgyalásokkal köti le magát hónapokra. Hiszen el kell osztani, hogy ki mit kap. A feladat még várhat. Ha pedig a koalíció marakodik ahogy szokott, akkor nem mennek a dolgok, hiszen tárgyalni kell.

Nem irigylem a MSZP-t (akik a nyugdíjasok között a legerőssebb márkaértékkel bírnak, ha jelöltjük sincs, akkor is rajzolnak egy MSZP karikát a szavazólapra és belehúzzák az X-et), hogy megint kívülről akarnak rájuk eröltetni valakit, aki lehet hogy tehertségetsebb de nem párttag. Ott volt Medgyessy, aki senki volt, hagyták is elvérezni, jött Fletó neki töb esze volt, vitte a pártot is, le mélyre. Majd jött a casting végén Gordon, aki meg kapus.
Egyre inkább nem is akarok kormányváltást...

CSENDES 2013.08.27. 13:12:07

@E.Csaba: A két nevet én sem hallottam. Bár úgy tudom, hogy megkérdezték Tétényi Évát, aki azt válaszolta, semmilyen megkeresést nem kapott. De szerintem az ért érdekes, mert nem biztos, hogy aki helyi szinten jó vezető, az kormányfőnek való. Bár Tétényit magam is csípem.

Barbaarb 2013.08.27. 13:12:23

@iii:

Ebben én nem látom azt, hogy a Bajnai kormány lett volna az eddig legjobb.

koborvadász 2013.08.27. 13:13:25

@Kim Jong Un: Ügyes vagy! Ülj a helyedre! Evolúciós zsákutca!

Kivlov 2013.08.27. 13:17:23

@stoppos76:
Az a verzióhoz tedd hozzá a kieső állami bevétel miatti hitelfelvételek rád jutó részének tőkéjét meg kamatát. és akkor kb. X van...

JohnHenry 2013.08.27. 13:18:01

az un. baloldal mostanában (is) mindent megtesz azért, hogy el ne felejtsük, miért is lettek elzavarva 2010-ben.

Balt 2013.08.27. 13:18:04

@_most_: A válság előszele volt, mint mikor a cunami előtt visszahúzódik a tenger. :)

stoppos76 2013.08.27. 13:22:50

@Kivlov: Ahamm, tehát az állam a nyugdíjárulékomból finanszrírozza az egyéb kiadásait. Nagyszerű, de akkor miért hívja nyugdíjáruléknak?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.08.27. 13:23:17

@Mária:

"A kutya ott van elásva, hogy Bajnai nem mer országjáró körútra menni, mert fél, hogy mindenhol libások várnák, és megint NEM MERNE leszállni a buszról."

Önmagadnak mondasz ellent. Hisz elment.

kivisziat 2013.08.27. 13:25:12

Akkor most mi lesz?

Az, hogy szopnak a (pszeudo)liberálisok.

Tessék lenyelni a békát!

konrada 2013.08.27. 13:29:48

@Salzburg1:
Ja voltak valós munkahelyek, csak qrva kevés. 180 ezerrel kevesebb mint 2002-ben, 210 ezerrel kevesebb, mint 2006-ban és mint most.
...ja és abban is volt 50 ezer feletti közmunkás.

...az meg, hogy 255 Ft volt az €, az arra qrva jó volt, hogy ki tudták menekíteni a bukott rezsim emberei a pénzüket (mondjuk tán nem is véletlen volt pont akkor ennyi, sem előtte, sem utána khmm..), de arra semmiképpen sem, hogy versenyképesek legyünk, mert ezen az árfolyamon az inflációs különbség magasan felértékelte a forintot, drágította a magyar termékeket a világpiacon...teszem hozzá, még ez a 17%-nyi leértékelődés is alig fedezi az azóta rárakodott inflációs különbséget.
...no meg nem emiatt erősödött a CHF a €-val szemben.;))

_most_ 2013.08.27. 13:30:52

@Kalmár: xd, ezek az intézkedések pont hogy támogathatóak, hisz az állami kiadásokon muszáj volt visszafogni, amúgy nem látom, hogy a fidesz visszaadta volna a 13. fizetést, és a 13.havi nyugdíjat és áfát se igazén csökkentett vissza 20%-ra, épp ellenkezőleg :D

Kivlov 2013.08.27. 13:31:30

@stoppos76:
nem az egyéb kiadásait. hanem a mostani nyugdíjasokat. felosztó-kirovó biznisz. kapísi?

barli 2013.08.27. 13:31:50

@stoppos76:
"A. verzió: Befizetem egy bankba a nyugdíjárulékomat, majd ha nyugdíjba megyek, kapom vissza. Addig is kamatozik. Az én pénzem, én kerestem, bármikor meg tudom nézni hogy állok, ki tudom számolni mire lesz elég ha abból kell majd élnem."

és mi van akkor, ha a harmincpár év alatt jön mondjuk egy államcsöd vagy csak egy kis hiperinfláció? akkor éhenhalsz, míg az államtól mindig fogsz annyit kapni, hogy ne halj éhen.

_most_ 2013.08.27. 13:32:57

@konrada: jaja, most 300 forintos euróval rendkívül versenyképes az ország :D

_most_ 2013.08.27. 13:33:58

@barli: hát igen, a szocialista gondolkodásmódot nehéz kinőni :D

Balt 2013.08.27. 13:34:04

@barli: @barli: Már nem él az ajánlat, az MSZP csomagban kínálta, Bajnai meg úgy akart bekéredzkedni, mint a farkas a kismalacokhoz, részletekben. :)

@_most_: Ez valamiért nem jelent meg: Na, nézzük akkor a kutatósdit:

Medián, mert ugye ez Karácsony kedvence és ők mérték be Bajnait (pártalapítás előtt) 14%-ra:

"Azonban még a kormányváltásban bízó szavazók is erősen megosztottak abban a kérdésben, hogy ki lehetne egy ellenzéki összefogás vezetője: az ilyen válaszadók 40 százaléka Bajnai Gordont, 32 százaléka Mesterházy Attilát látja erre alkalmasabbnak. Mesterházy kedveltsége az utóbbi hónapokban számottevően javult, sőt, az MSZP-elnök népszerűsége az eddig a Medián által valaha mért legmagasabb szintre, 36 százalékra nőtt. Mesterházy ezzel a támogatottsággal a politikuslista harmadik helyére ugrott, míg Bajnai az ötödik helyen található 34 százalékos kedveltséggel."

Ipsos:
Bajnai: 27
Mesterházy: 31
3 hónapja változatlan, előtte -1-1%.
Egyébként:
www.ipsos.hu/site/enyhe-aktiviz-l-d-s-v-ltozatlan-er-viszonyok

Tárkinál nincs személyre szóló mérés, de az E14 itt is esik:
www.tarki.hu/hu/news/2013/kitekint/20130724_valasztas.html

Századvég dettó:
www.szazadveg.hu/kutatas/aktualis/nincs-kormanyvalto-hangulat-508.html
www.szazadveg.hu/kutatas/aktualis/novekvo-tavolsag-a-fidesz-es-a-baloldal-kozott-502.html

Nézőpont:
nezopontintezet.hu/aktualis/25-millios-fidesz-tabor-is-lehet

százhuszat verő gumibot 2013.08.27. 13:38:14

"Bár a közvélemény-kutatások az MSZP fölényét mutatják az Együtt 2014-el szemben, a nem hivatalos közbeszéd, a baráti eszmecserék és a mindennapos politizálgatások során ennek pont az ellenkezője tűnik igaznak. "

Ez csak libsi szemüvegen keresztül látszhat így

Bajnai támogatóinak körében egyre inkább az a nagyvárosi libsi precipitátum kezd felgyülemleni, akiket az MSZP bölcsen távoltart magától. Volt már alkalmuk megtapasztalni, milyen is a koalíciós együttműködés a nagyszájú, de semmire nem használható, viszont igen mohó zelótákkal, akik így most Bajnai, Gyurcsány, és bármiféle hatalomra esélyes káder mellé igyekeznek odacsapódni, mint Eörsi, Kuncze vagy Fodor, és az SZDSZ többi szilánkmaradványa

Ezek többet ártanak mint használnak a választási eredmény szempontjából, viszont a háttérben a sajtókapcsolataikkal megpróbálják eladni Bajnait a közvéleménynek. Mint például a blog írója is teszi

De ez egy külön belterjes világ, a Bajnai iránti tényleges érdeklődést jelzik az országjárása alkalmával megjelent 5-10 fős "tömegek", akikből a legtöbb olyan nyugger volt aki úgyis az MSZP-re fog szavazni, csak eljött meghallgatni hogy szidja valaki a kormányt

koborvadász 2013.08.27. 13:39:12

@Mária: Most is rengeteg mocskos komcsi ül a parlamentben! A fideszben. Ráadásul a legrosszabb, köpönyegforgató fajta!

Ti azért ragaszkodtok viktorhoz, mert ti is a kommunista érában szocializálódtatok ( én is )
ezért támogatjátok piktort. A legelvetemültebb komcsi diktátort.
Felidézi bennetek az úttörő, kisdobos, demagóg múltat.

Nekem elvették a nyakkendőmet mert már akkor is utáltam a viktor féle kommunistákat.

Ennyit a komcsizásotokról!

_most_ 2013.08.27. 13:40:07

@Balt: látom nem nagyon érted a grafikonokat, az E14 csak a teljes lakosság körében áll kieső helyen, a szavazók körében már nem :D

Balt 2013.08.27. 13:40:50

@deruyter: Nem. Arról van szó, hogy eléggé beléjük égett az SZDSZ emléke, az, hogy kívülről mondják meg (pláne ha az a "kívül" végül belülre került Gyurcsány képében) mi is legyen, így jogos, hogy nem akarnak a nyakukba venni egy SZDSZ 2.0-t.

bögöbö 2013.08.27. 13:41:09

@Mária: "Bajnai Gordon tavaly október óta bebizonyította, hogy egy sunyi, alamuszi, opportunista, jellemtelen, megbízhatatlan, szavahihetetlen senki."

Csak címszavakban írd már le, számodra mi bizonyítja ezeket a jelzőket!
Ennyire nem lehetsz vérszoci, hogy így utáld Bajnait! Nem tévesztetted el véletlenül az utálat tárgyát?
Éppen az ilyen "értelmiségiek" miatt van széthúzás a baloldalon, mint amilyen te vagy. Az eddigi megnyilvánulásaid alapján nem akarom elhinni, hogy Orbán szekerét tolod, pedig a -százszor megcáfolt- Hajdú-bétes mantrát nyomva nagyon úgy néz ki.
Miért csúsztatsz azzal, hogy Bajnai "nem mer az emberek elé állni", miközben az országjáró körútja alatt (ahol NEM zártkörű gyűléseken szólalt fel, mint Orbán) végig azzal basztatták, hogy miért húzza az időt a megállapodás helyett.

Balt 2013.08.27. 13:41:45

@_most_: És ha hozzá adjuk a bizonytalanokat? :) (Tudom, mind rejtőzködő bajnaista, de akkor is.) :))

Kim Jong Un 2013.08.27. 13:42:01

@Balt: de amugy meg meregessenek csak, meg versenyezzenek, felolem csinalhatjak ezt meg evekig. :D Kozben lezajlik majd par valasztas, de kit erdekel. :)))

Balt 2013.08.27. 13:43:55

@stoppos76: "Már attól szívom a fogam, hogy együtt akarnak indulni."

Sztem is külön kellene, tiszta sor.

konrada 2013.08.27. 13:45:05

@stoppos76:
Elmagyarázom.
A verzió: Belenyomsz egy csomó pénzt egy magáncégbe. Az abból nem szolgáltat évtizedeken keresztül, csak forgatja a pénzed, meg leveszi a maga nem kis sápját.
Most jön a kérdés: mit fog csinálni az a cég, mely megszokta, hogy a pénz visszaforgatás nélkül megy a számlájára, és szembesül egyszer azzal, hogy több folyik ki, mint be?
Szvsz. amit itt és világon már nagyon sok cég megcsinált a befektetők pénzével, amint a piramis borulni kezdett, átnyomja strómanoknak, azok bedöntik, majd tördelik a kezüket, hogy nem értenek a libákhoz...
Aztán csak azért lesz nyögdíjad, mert ezt a kockázatot nagyon ügyesen már előre beárazták a magyar államnak.

B verzió: Az állam fent marad, mint több világégés után is, és mivel ellátási kötelessége van - ráadásul te akkor a legnagyobb létszámú választói réteghez, a nyugdíjasokhoz tartozol - így az aktuális kormánypárt szépen tejelni fog.

Balt 2013.08.27. 13:46:56

@_most_: "tehát marad a társadalom értelmesebb fele, mely nem kér se az mszp-ből, se a fideszből."

Ez a beszéd! Szavazz a - mellékhatásként - megtisztított LMP-re! :) Támogatom. Őszintén mondom, remélem, bejutnak. :))

koborvadász 2013.08.27. 13:47:23

@Mária: Te már csak tudod! Hisz itt van törpicseketek a megváltó!

Szektás fasz!

Balt 2013.08.27. 13:47:55

@Online Távmunkás: Igen, ez elég montypithonos. :)))

Kalmár 2013.08.27. 13:50:45

@stoppos76:

SZóval a manyup rendszerben az állam csak a nyugdíjad 75%-át garantálja, a többit egy bank sikeressége vagy sikertelensége. Sajnos Braziliában több példát láttunk rá, hogy amikor fizetős szakba lépett a rendszer, akkor csődöt jelentettek a nyugdíjalapok, pár embet lecsuktak, páran kiugráltak magas helykről, de alapvetően le voltak szarva a nyugdíjasok.
Az USA-ban is kamu papírokba fektettek be pénzt, mert a válságot okozó bankok az ingatlanpapíroknak AAA minősítést adtak. Persze a nyugdíjaknak itt is búcsút inthetnek.
A magyar példa is jó. Több pénzintézet még a tőkét sem tudta felmutatni hiánytalanul 12-3 év után. Mi lett volna 30 év múlva? Ki tudja. Nem volt garancia, biztosítás. Illetve a teljes nyugdíjvagyon elhanyagolható töredékére volt. A te kontódra tőzsdéztek. Ha bejön osztoztok, ha nem akkor megszívtad. Ez nekem nem megnyugtató.

Az állami rendszerben persze sem tudhatod, hogy mi lesz 40 év múlva de ez nem különbség.
Mivel az államnak nem kell pótolnia a kieső nyugdíjbevételeket, így sokkal több pénz maradhat a jövedelemadóból az embereknél. Aki kösszedobták a manyup pénz nagyrészét, azok bőven jól jártak az egykulcsossal.
Egy bizonytalan banki ígéret helyett, most a több tízezer forinttal magasabb fizetésemből, ott előtakarékoskodok, ahol akarok!
Mindemellett az állam ismét a nyugdíjam 100%-át fizeti.

Egy gazdag országban, ahol a nyugdíjkassza egy meglévő vagyon jövedelméből táplálkozik, külső finanszírozás nélkül, ott lehet a dolgozók befizetéseit átirányítani bárhová.
Ahol a folyó kifizetések alapvető feltétele a befolyó nyugdíj járulék, ott a manyup miatt kieső pénzek hitelt generálnak, ami lecsúszást, eladósodást okoz.

Balt 2013.08.27. 13:51:16

@iii: :)) Ne röhögtess! Bajnai biztos a lábával ledobolta a tárgyalóasztalnál ülve morze jelekkel az ATV-nek a hirtelen felmerült ötletét... :)))

2013.08.27. 13:53:03

@Balt: Nem, de nem is erről van szó, hanem hogy MA a sajtóból értesült volna.

stoppos76 2013.08.27. 13:53:20

@konrada: Ez valami kommunista propaganda? Az állam mindenek felett. Majd ő megvéd, az nem lop, az jó fej...

De felőlem oda rakhatod a pénzed, ahova akarod, a fő gond jelenleg, hogy ez nem is választható. Én körülbelül kettő perc alatt vonnám ki magam az állami gondoskodás alól.

Balt 2013.08.27. 13:53:36

@Pan Modry: "Mert szerintem az MSZP bizonyitotta hogy keptelen jol kormanyozni, sot megcsak kicsit szarul se tud Bajnai nelkul."

Tegyük hozzá: ez még nem volt kipróbálva (szerencsére...), mert mindig vmi liba/-berális alakulat csóválta őket a farkuknál fogva.

Balt 2013.08.27. 13:54:55

@iii: Melyik ez a kvk? (Ne is mondd, kitalálom: Medián.) Bár ilyen adat nincs nyilvánosan, az előbb legelésztem náluk...

Balt 2013.08.27. 13:56:47

@iii: "@Mária: Maga meg egy közismert elfogult fidesznyik"

Ez az, látszik, hogy célegyenesbe ért a Nagy Öszefosás! (Mária kifejezetten maszop-párti volt mindig is.)

2013.08.27. 13:56:57

@Kalmár: Ez megint csak túlzó vélemény. A világ számos országában létezik magánnyugdíj, ha verseny van, akkor semmilyen fosztogatás nincs. Az állami nyugdíjrendszer fenntartása ugyanígy pénzbe kerül, ráadásul semmi rálátás nincs a költségeire.

Azt az időt kellett volna kibírni, ha már bevezették, amíg a pénztárak elkezdenek kifizetni és akkor ugyanígy egyensúlyba került volna.

2013.08.27. 13:58:05

@Balt: Mondom, hogy összekevertem valakivel, de nem lehet véletlen. Aki ennyire elborult agyú hívő, az már kóros.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.08.27. 13:58:30

Az,hogy tipmixen kívül bármit is nyerjen Szarházy vagy a Libás 14-ben majdnem a 0-val egyenlő.

Balt 2013.08.27. 13:58:53

@Mária: "Nyilván van az a pénz, amennyiért ezt simán meg lehet oldani."

Sztem a Mediánnak pénz se kell hozzá. Karácsony tenyeréből eszik a kendermagot. :)

2013.08.27. 13:59:53

@letras_verdaderas: Ez is totál marhaság, se az LMP-ben, se a PM-ben egy darab szdszes nincs. A többi, amit írsz, az meg üres fröcsögés, érvek nélkül, ahogy kő'.

konrada 2013.08.27. 14:04:00

@stoppos76:
Tedd azt.
...az meg, hogy számodra mindenki kommunista, aki ismeri a világot, és tudja hogyan működik, elég sokat elmond élettapasztalatodról.;))

2013.08.27. 14:06:36

@Balt: Hmm. Akkor mit mondjunk a Századvégre (5 mrd ft állami megbízás), no pláne a Nézőpontra?

Balt 2013.08.27. 14:07:03

@Salzburg1: Gyurcsány idején volt 230 is az euró. Közvetlenül a válság előtt. Az áfát 2%-kal emelték (nagyjából benyelték a kereskedők, az infláció évtizedes mélyponton mára), míg Bajnaiék 5%-kal emelték (igaz, előbb csökkentették).

Friss foglalkoztatottsági adat:
www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/itt_az_uj_rekord_a_magyar_munkapiacon_2.3.188297.html

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.08.27. 14:07:19

@iii: Siffer pl gyurcsótány tanácsadója volt 2002 után,Hanuka Gergely szdsz ifi tag volt stb

konrada 2013.08.27. 14:10:38

@iii:
A világ az más.
Írj Magyarország utóbbi 100 éves történelméből le akár csak 1 db olyan nagybefektetői céget, mely 20-30 évre elfektetett pénzt tisztességesen, értékét megőrízve visszafizette volna...

2013.08.27. 14:11:21

@Mikóka Málmán: Egyik nevet se sikerült leírni rendesen, vajh miért?

Schiffer soha nem volt semmiféle tanácsadó. Egy tanácsadó egyébként se párttag és pláne nem vezető. Gyurcsány meg nem szdszes volt.

Nem tudom, ki az a Hanuka Gergely, ilyet nem ismerek. De hogy ifjúkorában ki hol volt, az egyébként is lényegtelen. Orbán meg KISZ-titkár volt, de nem ez a probléma vele.

Node tegyük fel, hogy ez a 2 igaz. És akkor mi van? Ettől lenne egy párt szdszes?

Szóval komplett hülye vagy, pici fiam, lássuk be. A piros bögréért, amit a pártközpontban kapsz, nem ész nélkül kell dolgozni. Nézz körül, mások ezt sokkal ügyesebben csinálják!

2013.08.27. 14:12:42

Jó látni a balliberális bloggolók elkeseredett izgalmát, amikor kezdik felismerni, hogy bizony itt nem lesz meg a hőn áhított rendszerváltás!

2013.08.27. 14:13:23

@konrada: A világ egyáltalán nem más, Mo ugyanúgy a világ része, itt se élnek különleges emberek.

No és állami lopásról még nem is hallottál, ugye?

stoppos76 2013.08.27. 14:15:03

@konrada:
1. nem tehetem, max önkéntesben.

2. "az meg, hogy számodra mindenki kommunista, aki ismeri a világot, és tudja hogyan működik, elég sokat elmond élettapasztalatodról"
Ez érvelési hiba.

Balt 2013.08.27. 14:15:06

@Conchobar: Ez igazi SZDSZ-es (5%-os) kibickedés.

2013.08.27. 14:15:54

@Lindalinda: Valóban szar érzés, hogy ez a szar rendszer tovább élhet. De még nincs vége, ne örülj korán!

Balt 2013.08.27. 14:16:31

@_most_: Őőő, Ángyán? Igaz, kilépett (önszántából). Szó se róla, a maszopnál lehet hozni Warvasovszkit.

Balt 2013.08.27. 14:22:37

@letras_verdaderas: Nem, a (mai) LMP-t megvédem: ha valami - akaratlan - jótéteménye volt Bajnaiéknak, az az, hogy az LMP-t megtisztították. Hogy most milyenek, az még nem látszik jól, de Schiffer nem egy elveszett ember, úgy látom.

Balt 2013.08.27. 14:27:27

@Ronin2010: Mikor fél éve egyeztetnek az E14-gyel (és most derült ki, hogy a rég lezárt programpontokat is a végén akarja megtárgyalni Bajnai az "új ajánlat" szerint), nyilván pikk-pakk össze lehetne gründolni egy össz"demokrata" listát. :)

Pan Modry 2013.08.27. 14:28:14

@Balt:
tehat nem tudnak, csak azt lehet csovalni aki engedi (marha tenyleg igy tortent)

ha annyira nem tetszett volna nekik a helyzet barmikor felosztathattak volna a parlamentet es kiirnak uj valasztast

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.08.27. 14:29:44

@iii: Azért,mert nem tartom annyira komcsi csürhét,hogy "normálisan" leírjam a nevüket!?

Balt 2013.08.27. 14:31:28

@Pan Modry: "A portál utal rá: Ha Bajnai Gordonnak többek között Urbán László "leigazolásával" sikerül újszerű gazdaságpolitikát kialakítania, akkor "az elbizonytalanodott szakértelmiségi kör számára vonzóvá teheti az ellenzéki mozgalmat." Urbán azonban semmilyen új szervezetbe nem kíván belépni, de ahogy eddig, ezután is szakmai koordinátorként közreműködik a Haza és Haladás Alapítvány gazdaságpolitikai projektjében."

_most_ 2013.08.27. 14:33:10

@Balt: na, Warvasovszky igazi gerinctelen politikus, szerintem ne hasonlítsuk Ángyánnal.

Balt 2013.08.27. 14:40:26

@stoppos76: 1. Senki nem tiltja meg, hogy önkéntes nyugdíjpénztárba fizess (vagy nyesz-t nyiss, aranyfogakat gyűjts stb.)

2. Ha az állami nyugdíjalappal gáz lesz, akkor jó eséllyel a kötelezően állampapírokba fektetett mnyp portfóliókkal is, de akkor még

goto 1.
esetleg megvannak az __önkéntes__ aranyfogaid. :)

Balt 2013.08.27. 14:42:52

@Reszelő Aladár: "Nem irigylem a MSZP-t (akik a nyugdíjasok között a legerőssebb márkaértékkel bírnak, ha jelöltjük sincs, akkor is rajzolnak egy MSZP karikát a szavazólapra és belehúzzák az X-et)"

:)) :))) Hát ez rotfl, és tényleg ez van. Még, hogy "Bajnai a zelfogadottabb".! :))

Mária 2013.08.27. 14:45:36

@bögöbö:

Eldönthetnétek végre, az összes oldalon, hogy melyik skatulyába rakjatok.

A fideszesnek szoci vagyok, a bajnaistának fideszes. A szociknak hol fideszes, hol bajnaista.

Mit szólnátok hozzá, ha ezentúl csak kiábrándult pártnélkülinek neveznétek?

És odafigyelnétek arra, amit írok. Feltéve, ha azt akarjátok, hogy rátok szavazzak.

Balt 2013.08.27. 14:47:06

@kivisziat: "Az, hogy szopnak a (pszeudo)liberálisok.

Tessék lenyelni a békát!"

Pfujj! Most szopogassák a békát (vagy mit), vagy mindjárt le is nyeljék? :)

Esetleg valami "szexuálisan felszabadult" mindjárt komplett békát is tud ejakulálni (ebihalmentesen)? :))

Mária 2013.08.27. 14:49:52

@Balt:

"Már nem él az ajánlat, az MSZP csomagban kínálta, Bajnai meg úgy akart bekéredzkedni, mint a farkas a kismalacokhoz, részletekben."

A nap kommentje.

Balt 2013.08.27. 14:52:35

@iii: @_most_: De pl. a gyes megint 3 évre jár (sőt, itt az újabb nyalóka, a "rugalmas gyes"), a szocpolt visszahozzák valamilyen formában, orvosok, tanárok átfogó bérrendezést (életpályamodellt) kapnak és - sajnos - a nyugdíjak reálértéke is jobban nő, mint általában a béreké...

Mária 2013.08.27. 14:57:55

@_most_:

"az E14 csak a teljes lakosság körében áll kieső helyen, a szavazók körében már nem :D"

Arányaiban ugyanaz, ha a teljes lakosság körében 4%-on áll, amivel nem jutna be, akkor a teljes lakosság részhalmazának tekinthető biztos szavazóknál hiába áll jobban, hiszen szavazni nem a biztos szavazók fognak, ahogy Orbán akarta először, hanem a ma még bizonytalanok is.

Márpedig a teljes lakoság többségét adó bizonytalanok között Bajnai rosszul áll, ami lerontja a biztos Bajnai-választók látszólag jó eredményét.

Balt 2013.08.27. 14:59:13

@koborvadász: :))) Ez eléggé mellé ment, ha kicsit fentebb olvasol.

@Mária: @_most_:

Balt 2013.08.27. 15:03:46

@iii: "Nem, de nem is erről van szó, hanem hogy MA a sajtóból értesült volna."

Ez valóban nem igaz, mert a titkára jött be a hírrel a tárgyalásra. :)

Balt 2013.08.27. 15:06:31

@stoppos76: "a fő gond jelenleg, hogy ez nem is választható."

:) Az korábban volt, hogy kötelező jelleggel oda irányították a pályakezdőket. Az _önkéntes_ nyp. (nyesz, tbsz stb.) továbbra is lehetőség, adókedvezményekkel támogatva.

Balt 2013.08.27. 15:08:58

@iii: De ez nem arról szól, hogy (s per ma) Bajnai a támogatottabb listavezetője a zösszefogásnak.

vajdasagi 2013.08.27. 15:12:12

@doggfather: Ne becsüld alá azt, amikor a Budapesten élő és befutott ember hazalátogat a falujába. Szülei-rokonai-gyermekkori barátai, stb. Meg ugyan egy cégben nem illik/nem szabad/nem hasznos politizálni, de azért a cég konyyhájában mégiscsak folyik a közbeszéd...

Szóval én tudok olyanokat, akik száznál több szavazatot fognak majd ide-vagy oda befolyásolni.

Ha Te az "értelmiségre" lenézőleg vagy gyűlöldödve nézel, az inkább a Te bajod, mint az értelmiségé...

Ha nem lenne értelmiség, akkor még egy ideig dolgozhatnának a többiek a dunaújvárosi vasműben, meg a szántóföldön, de egy idő után ezek mind elveszítenék az állásukat, és minden munka elvándorolna Kínába meg Bangadezs-be.

Talán hallottad mér hírét a "tudásalapú" társadalomnak és gazdaságnak. Vagy csak azért feledkezel meg ezekről, mert úgy diktálja az érdeked? És akkor Te saját érdekből csúsztatsz? És az vajon morális?

_most_ 2013.08.27. 15:12:17

@Balt: a jelenlegi állami nyugdíjrendszer fenntarthatatlan, szóval aki megteheti kikerüli a nyugdíjjárulék(adó) fizetést, mert semmi értelme.

Balt 2013.08.27. 15:20:07

@_most_: Ez igaz, ezért kell mielőbb vmi svég modell-félét bevezetni. Ilyesmire ígéret volt/van (most minden, hogy hogy hívjuk, épp "egyéni számlának"), de nem hinném, hogy ebben a ciklusban megvalósul. Sebaj, jó lesz a következőben is. :)

_most_ 2013.08.27. 15:22:21

@Balt: előbb lesz Felcsúton piramis, mint egyéni számla :D

konrada 2013.08.27. 15:39:07

@stoppos76:
...Mint ahogyan érvelési hiba volt tőled lekommunistázni azt, aki nem hisz a magáncégek mindenek feletti tisztességében, és abban, hogy azok nem vághatnak át.;))
Szóval te kezdted.;)

...egyébként meg: nem-e? Az adócsalók paradicsomában??;))

Muad\\\'Dib 2013.08.27. 15:55:43

Hát sajnos a fityesznek nem sok aggódni valója van, amíg a magyar átlag olyan színvonalon áll, mint ez a bejegyzés.
Lehet ez most meg fog lepni mindenkit, de bizony ez a fránya demokrácia olyan, hogy az az elvakult pártválasztó fogja eldönteni a szavazást, aki elmegy választani (legyen fidesz droid, mszp-s agy nélküli nyugdíjas, vagy unatkozó liberális, esetleg népnemzeti húderadikális). Teljesen irreleváns, hogy amúgy kinek ki a szimpatikusabb, ugyanis aki otthon ül a választások napján az önként dönt úgy, hogy nem érdekli az eredmény (pl. én ezt fogom tenni).
Ez a blog viszont szánalmas módon komoly agymenéseket sorakoztat fel, ahol elmondja, hogy tulajdonképpen miért is nem jó a konkrét választás, miért lenne jobb egy ki tudja milyen közvélemény kutatás.

konrada 2013.08.27. 15:57:02

@iii:
Ettől függetlenül nem írtál egyetlenegy olyan tőkekezelőcéget az elmúlt 100 év magyar történelméből, mely 20-30 év távlatában még értékben megőrízve kifizette volna a befektetőket.

...meg persze, hallottam állami lopásról, de olyanról elég keveset, melyben az állam kezét széttéve azt mondja, nem értek a libákhoz, és aztán a polgárok mehetnek földön futni. S ilyent a világon sem. Mert egy magáncég megteheti azt, hogy kilopja a vagyont, a céget átnyomja üresben strómanokhoz akik aztán a helyét is behintik sóval, de az államok azért általában ott maradnak, és mint ilyeneknek fizetniük kell. Lásd, például a holo-kárpótlások, melyben az akkori elkövető vezetők már mind kihaltak, az állam csődbe ment többször, de fizetni még mindig fizet, mert az állam = az adott pillanatban ott élő adófizető polgáraival.
Azaz ki lehet az államot többször is rabolni, az nem mentesíti a fizetési kötelezettség alól. Míg ha stróman lepattan a magáncégből...

stoppos76 2013.08.27. 16:18:36

@konrada: Ja, hogy te magyar cégben gondolkozol. Akkor már értem, hogy miért nem értesz. :D

Barbaar 2013.08.27. 20:23:36

@iii: Ebben szintén nem az van, hogy a Bajnai kormány volt a legjobb...
Elolvasod te ezeket, mielőtt belinkeled?

Lúthien Elensar 2013.08.27. 20:38:36

@Muad\\\'Dib: Nem választásról szól a blog, hanem arról, hogyan legyen eldöntve, ki legyen a miniszterelnök-jelölt. Csak mert úgy látom, valamit félreolvastál....

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.28. 08:15:31

@vajdasagi: ezt nem mondod komolyan?!

Az értelmiség nem úgy befolyásol, hogy hazamegy vidékre (a kevésbé értelmiséghez?!?! vattafakk?!) és ott beszélget, hanem, hogy újságot ír, tv rádió műsort csinál, színházat filmet, ALKOT.

Nah és bár a jobboldalnak van fölénye jelenleg ezeken a csatornákon (sőt! Erős túlsúlya van), de azért lenne elég sok olyan lehetőség, hogy NE a béka feneke alatt legyen a baloldal úgy "ámblokk", és a Fideszhez mérten meg pláne.

Nah ezek alapján írtam, hogy nem, nincs az értelmiségnek komoly befolyásoló szerepe.

De egy plasztikusabb példa: hányan olvassák a blikket és hányan a többi napilapot ÖSSZESEN. És nem, ne azt szeretném ezzel sugallni, hogy a bulvár napilapot ne olvashatná értelmiség, pláne nem, hogy aki azt olvassa az automatice buta, de nehéz átadni az információt, vagy a "tudást-igét terjeszteni" 2 vagy fél hasábon úgy, hogy a következő oldalakon a műmellekről, meg valóságsókról írnak, olvasnak.

a kommented alapján nem én gyűlölöm az értelmiséget, hanem te nézed le a vidéken élő rokonokat egyébként, csak jelzem. Mert a válaszodban azt írtad, hogy a művelt befutott rokon hazamegy terjeszteni az igét azoknak akik nem értik a világot...

2013.08.28. 08:30:36

@Barbaar: Hát szerinted akkor mi van? Kit hoz ki elsőnek?

2013.08.28. 08:34:26

@Mikóka Kálmán: Komcsi csürhe, ha már komcsizunk, per pillanat a Fideszben székel. Úgy is viselkednek, akár a kommunisták: kézivezérléssel árakat igazgatnak, kisajátítanak, pénzt rabolnak, lopják a közvagyont ezerrel és kifizetik a hűséges csatlósokat.

A Fidesz frakcióban több volt MSZMP tag van, mint bármelyik másikban, az MSZP-t is beszámítva. De ez még nem lenne probléma, ha úgy viselkednének, mint egy normális, polgári párt.

Muad\\\'Dib 2013.08.28. 08:37:55

@Lúthien Elensar:
Na és szerinted melyik erre a jobb megoldás? Ami a leginkább hasonló magához a tényleges választáshoz, ahol majd az emberek döntenek, vagy aminek semmi köze hozzá?

toportyánzsóti 2013.08.28. 10:09:30

Meseházy mehetne a faszba,viktorbánnal együtt,narancsmaszop együtt tette tönkre Magyarországot és a magyarokat 70-30 mutyikolásával.Saját zsebeiket mindig előbbre tartják mint a haza érdekét!Tavasszal narancspatkány irtás lesz narancsvakegerek!Hazugsággal a szájatokon keltek fekszetek,közben meg loptok csaltok,pokolra juttok!Az ilyen farizeus csürhét Krisztus korbáccsal kergette!
süti beállítások módosítása