Szép kis film. Megható, szívet melengető. Lenne. Ha nem lenne ennyire álságos az egész. Hiszen senki nem azért megy el ebből az országból, mert az a hobbija, hogy felnőttként a nulláról induljon el az élet rögös útján. Pár évvel ezelőtt én elképzelni nem tudtam volna, hogy elhagyjam Magyarországot. Ma már csont nélkül repülnék innen, ha fiatalabb lennék, ha jobban tudnám az idegen nyelvet és ha nem fájna itt hagyni az anyámat. 

Apropó, Anya. Feltűnt valakinek még, hogy a srácnak a repülőtérre vezető nosztalgiázása közben egyáltalán nem jutott eszébe az anyukája, a családja? Nem jutott eszébe a gyerekkora... Szép Magyarország gyönyörű tájai, Budapest látképe... Csak a bulizás és a piálás volt az, na meg a csajok, ami miatt talán a végén mégis úgy döntött, hogy marad? Ez elég szomorú, sőt mi több, megalázó a mai fiatalságra nézve, ha ezt gondolják róluk odafent.

Egyébként a filmből az sem derült ki a srác miért is menne Angliába. Mert egy kis bőrönddel indult útnak, az pedig nem az élete. Dolgozni? Netán tanulni? De nem is számít, hiszen pontosan tudjuk jól, az ország vezetői és családtagjaik is már kipróbáltál mindkettőt!

Szóval mindezt átgondolva ott tartok, nem is álságos a film, hanem egyenesen gusztustalan!

Szerző: Lúthien Elensar  2012.11.18. 17:17 93 komment · 6 trackback

Címkék: anglia videó új nemzedék minden ideköt kormányzati reklám

A bejegyzés trackback címe:

https://ezekmennekmostanaban.blog.hu/api/trackback/id/tr14910318

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kert születik, I. felvonás vége 2012.11.19. 12:29:55

Nem vesztünk el, csak egy kicsit leragadtunk a kertben. Megfogadtam, teljesítettem: a kert megásva, hogy szerénytelenkedjem egy kicsit, "Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen." . 2012. november 18. 13 óra 58 perc. Tapaszt...

Trackback: A seggpötty lesz az új fideszes kokárda? 2012.11.19. 12:04:44

A szimpatizánsaik meg letolt gatyával fognak közlekedni, ország-világ előtt büszkén vállalva a NER-tagságot? “Tegyünk pontot a seggünkre!” – szól majd a Békemenet szervezőinek a következő felhívása? Netán a kormány példáját követve és...

Trackback: Nézegess elvakult vásárhelyi fideszes hívőket! 2012.11.19. 12:00:34

A nőknek Matolcsyra nedvesedett a bugyija, a hímneműek a miniszter szavaiból merítettek férfierőt. A miniszter úr kijelentéseinél csak a lakossági fórum közönségének odaadása volt elképesztőbb. Fanatizált arcok Hódmezővásárhelyen 2012 novemberében 10+1...

Trackback: Vasfüggönyt ide! 2012.11.19. 08:44:06

Nem kell itt szarakodni és karba tett kézzel várni, amíg fiataljaink mind egy szálig elhúznak innen és a hanyatló imperializmus ópiumával kábítják magukat ahelyett, hogy a munkaalapú társadalmat építenék. Kemény kezet ide, meg vasszigort! A négysz...

Trackback: Reklámfilm az új nemzedéknek az új nemzedékről 2012.11.18. 21:12:27

Hol élünk mi valójában? Nagy eséllyel nem abban a valóságban, ahol a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium illetékesei, hanem valahol egy másik párhuzamos világban, egy nagyon távoli galaxisban. És egészen biztos, ahogy a legújabb ka...

Trackback: Amikor a pirospöttyös sem tart vissza 2012.11.18. 20:30:41

Ezúton köszönöm a Magyar Fiatalok nevű youtube account holdernek, hogy legalább az embeddelést nem tiltotta le, ha már a kommentek és a minősítés tilos.  Bár ha jobban belegondolok, ez nem is az ő videójuk. Hoppá Az egyensugarú politikus egys...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.18. 20:44:44

valami brit zászlós levelet kap és gratulálnak neki a többiek, gondolom suli.

" Ma már csont nélkül repülnék innen, ha fiatalabb lennék, ha jobban tudnám az idegen nyelvet "
ha lenne annyiszor 100 forintom ahányszor ezt a modoros közhelyet hallottam...

Tadt 2012.11.18. 20:46:59

Te teljesen hülye vagy.
Itt abba is hagytam volna a kommentet, ha nem szorult volna belém némi jó érzés és egy adag IQ.
Valószínűleg ugyanazért menne külföldre, mint minden épelméjű ember, aki megelégelte hogy ellehetetlenítik a megélhetését.
Ha pedig már ott tart az ember, hogy elhagyja az országot, akkor nagy a baj, de nem hinném, hogy a reptéren sírva, állunkon takonnyal csüngve kéne az anyánkra gondolni.
Aki nem megy el, mert megelégszik "Szép Magyarország gyönyörű tájai"-val, az pedig vagy iszonyatosan ostoba és előbb- -utóbb a budapesti látképet a margit-híd alól figyelheti, vagy nagyon jól keres. Akkor viszont élvezze ki, és valószínűleg úgysem megy majd el.
Az átlag magyarországi életminőség. Az gusztustalan. A reklám csupán neked nem tetszik. Ahogy az országból, a klipről is el lehet menni.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.18. 20:51:44

@Tadt: annyiban azért igaza van, hogy a klip túlságosan beszűkült, főiskolás jól szituált fiatalok fesztiválról fesztiválra járnak egész évben... az átlag emigráns nem ez a réteg, hanem aki 3 műszakban robotol hogy befizesse a csekkeket. ha apuci pénzén gondtalanul bulizó huszonéves lennék, én is sírva hagynám el az országot.

Tadt 2012.11.18. 20:57:57

ha apuci pénzén gondtalanul bulizós huszonéves lennék, nem hagynám el az országot. mellesleg huszonéves vagyok én is, nem volt pénzem otthon semmire (egyetemre sem), a fizetésemből nem tudtam megélni, eljöttem. így működik, sajnos, és bár nagyon szeretnék hazamenni, lakásban szeretnék élni, nem az utcán, tanulni szeretnék, és nem gályázni 70K HUFért. Ja és az sem lenne gond, ha rendesen tudnék enni, vagy nem kéne kölcsön kérnem, ha lebetegszem és nem tudok gyógyszert venni.

johevi 2012.11.18. 20:59:38

Miért kellene ilyen filmet forgatni, ha nem valós a kiáramlás? Ezzel ismerik el.

micsoda? 2012.11.18. 21:01:50

Sírtam amikor a reptéren beszállásra vártam. Dolgozni, pénzt keresni mentem külföldre. Sírtam a távolság miatt, ami a családomtól elválaszt. A film készítői arra gondoltak, hogy az emlékek miatt itthon marad a fiatal, elég naivság részükről.

mikethebiker 2012.11.18. 21:16:04

politikusok takarodjatok ki ti

besztercei 2012.11.18. 21:20:12

Ha rangsorolnom kellene, hogy engem mi tart idehaza, nem a barátok lennének az első helyen. Egy jelentős részük ugyanis már kiment, vagy tervezi a közeljövőben. Még az is, aki saját bevallása szerint ezzel lénye egy részét hagyná itt. A társaságból egyvalaki jött eddig vissza és csak azért, hogy adjon még egy esélyt.

Wolker 2012.11.18. 21:27:21

Akkor disszidálj, bazmeg. Nyissál cukrászdát Bécsben, nemrég még ezt reklámoztátok.

Uncsi már ez a nyavalygás. Tenni kéne, nem csak pofázni.

NIL7 2012.11.18. 21:34:13

Az sem rossz ám amikor felváltva hol az egyik, hol a másik, hol a harmadik gyerekemet látogatom meg egy jobb világban. Nem az az öröm nekem, ha velem rohad meg ebben a mocsárban.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.18. 21:38:18

én 2006 végén, 26 évesen mentem el. és igen, fiú létemre majdnem sírtam, mikor az anyám kivitt a reptérre. erősnek kellett lenni, hogy ne, gyakorlatilag remegett a hangom és az övé is. de elköszöntünk, felültem a gépre, és 3 csodálatos évet töltöttem dublinban. dolgoztam, befogadtak, ugyanannyi fizetést kaptam, mint az ír kollégáim és egy percig sem éreztem magam számkivetettnek. lettek kint spanyol, ír, magyar barátaim és ha nem lett volna a válság, még most is kint lennék. hazajöttem 2010-ben, hatalmas tervekkel, gondolva, hogy az ország kicserélődött. bár úgy 3 havonta egy dobozos kóla áráért hazahozott a ryanair és az aer lingus, mégse figyeltem eléggé. nem cserélődött itt ki semmi. és most hagyom a gonosz politikusok jellegű kispolgári moralizálást. egyszerűen az emberek ugyanolyan ostoba faszok, mint voltak régen, a gazdaság meg a béka segge alatt. az elmúlt 2,5 évet úgy látom, hogy megérte hazajönni mégis, mert olyan szakmában kezdtem dolgozni, amiben kint nem lehetett volna kezdőként. most viszont húzok is vissza remélhetőleg és kurvára nem lesz pityergés a reptéren. azért írtam ezt le, hogy erőt adjak azoknak, akik esetleg félnének az újtól, vagy nem akarnak anyu-apu nélkül szerencsét próbálni kint. ha felkészülsz rá, semmi bajod nem lehet. dolgozz és gyarapodj, majd hazalátogatsz egy dobozos kóla áráért 2-3 havonta, no big deal!

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.18. 21:40:02

bassza meg, tudtam, hogy túl sokszor sütöm el a dobozos kólás dumát...amit ráadásul varnus xavértól loptam.. na mindegy

vincere 2012.11.18. 21:43:25

összeszedted az összes problémámat a filmmel. bulizni, barátokkal lenni bárhol lehet, és az otthon töltött szabadság alatt fesztiválozni meg strandolni is lehet eleget.
de a család, a szülők, a testvérek, az ő hiányuk megemészthetetlen és igazából hozzászokni sem lehet, csak valahogy elfogadni ezt. én sírva búcsúztam tőlük, ők is tőlem, a repülőúton is pityeregtem, és az első időkben nagyon rossz volt ebből a szempontból.
évek alatt ez persze már más, de ne mondja nekem senki, h. valakinek a bulizós fotók nézegetése a legfontosabb, ahogy megy a reptérre...
akkora csomaggal, ami max. egy hétvégére elég

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.11.18. 21:45:56

lakáshitel, kocsihitel, idős szülők - minden ide köt...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.18. 22:16:01

Az azért elég gáz lenne, ha valaki ilyen fiatalon az anyja miatt nem menne külföldre... Lehet, hogy a posztoló régen találkozott gyermektelen fiatalokkal, de szerintem nem sokszor emlegetik pozitívan a szülőket, inkább hátráltató tényezőként. Például mint azokat, akik nem engedik őket külföldre menni :)

monddazigazatmar 2012.11.18. 22:18:24

@Tadt: ugyan mit dolgozhatsz 70ezerért? A krumplipucolo a dupláját kapja...
@balage_81 reloaded: befogadtak az irek, mi? höhöhö. mondd még azt is, hogy szépek a csajok ott, még hitelesebb leszel. Menj vissza sirás nélkül, anyád nyugdiját majd mi összedobjuk, ne aggodj, csak ne oszd az eszet-

Környezettudatos 2012.11.18. 22:18:44

@Tadt: "...Aki nem megy el, mert megelégszik "Szép Magyarország gyönyörű tájai"-val, az pedig vagy iszonyatosan ostoba és előbb- -utóbb a budapesti látképet a margit-híd alól figyelheti, vagy nagyon jól keres..."

Aki ilyet ír az vagy nagyon ostoba vagy még ostobább. Gondold tovább ezt, mert hülyén fogsz meghalni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.18. 22:18:55

@Tadt: Az apuci pénzén bulizós 20 éveseknek apuci fizet egy külföldi egyetemet is általában...

Környezettudatos 2012.11.18. 22:20:59

@online távmunkás: "...de szerintem nem sokszor emlegetik pozitívan a szülőket,..."

Elég szomorú. Tudod azok a szülők csak pozitívan nyilatkoztak az általad említett tahó kölkükről, lemondtak értük mindenről...a minimum az, hogy tisztelettel és szeretettel beszél róluk a gyerek. Ha nekem ilyen kölköm lenne, agyonverném, de nem hagynám, hogy az anyjáról így nyilatkozzon.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.18. 22:26:34

@Környezettudatos: Szomorú, de ez a valóság. A legtöbb fiatal már akkor összevesz a szüleivel és lelketlennek mondja őket, amikor a szülők megpendítik, hogy esetleg 30 előtt el kéne kezdeni dolgozni, mert hiába van 1-2 diplomája, ha nincs munkatapasztalata...

kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2012.11.18. 22:27:47

Vajon a külföldre induló fideszes képviselők is megnézték ezt?

monddazigazatmar 2012.11.18. 22:28:06

@Környezettudatos: Én nem akarom megvédeni, de szerintem azt irta, hogy a szülők inkább hátráltatják a kiköltözést, nem elősegitik. Szerintem nem szidta a szülőket.

Franciakrémes 2012.11.18. 22:29:04

Én bizony sírtam a repülőtéren, nem volt könnyű közel 60 évesen elmenni az ismeretlenbe,és három bőröndbe bezsúfolni az egész addigi életemet.

monddazigazatmar 2012.11.18. 22:32:34

@Franciakrémes: arra a kis idore már minek elmenni? tele a temető, vagy mi?

Tadt 2012.11.18. 22:36:32

@monddazigazatmar: Örülök, ha nálatok a krumplipucoló a dupláját kapja, budapesti játékboltban eladóként nagyjából ennyit lehet keresni sajnos.

Tadt 2012.11.18. 22:40:03

@Környezettudatos: A lényeg nem az, hogy MO. nem szép, sajnálom, ha félreértetted a mondandómat. A probléma ott van, ha valaki azért marad, mert a szép magyar tájat nem hagyná maga mögött. A probléma ugye onnan indul, hogy poszttoló fájlalja, hogy a fiatal fiú nem sírt Budapest látképéért. Budapesti vagyok, vannak szép helyek nem mondom, de csak ezért itt maradni merő baromság :( Én megkaptam azt is, hogy hazaáruló vagyok azért, mert elmentem, jobb talán az ilyeneket fel sem venni. :)

Lúthien Elensar 2012.11.18. 22:40:35

@d'oh: Miért lenne közhely?! Komolyan gondolom. Én már nem teszem meg, de még pár évvel ezelőtt ezt elképzelni sem tudtam, ma már nem mondom, hogy dehogy!Én voltam a legjobban kiakadva, mikor arról volt szó, kint élni máshol.... Aztán ez megváltozott bennem. De nagyon.

monddazigazatmar 2012.11.18. 22:41:41

@Tadt: tedd hozzá, hogy 6 órában, és hogy 8 általánosod van. Mert ugy talán reális...
És mi tartott vissza, hogy krumplipucolóként kezdj karriert? Ahhoz sem kell egyetem.

Lúthien Elensar 2012.11.18. 22:42:38

@Tadt: Én arra gondoltam, hogy ez a film készítőinek eszébe sem jutott. És lehet, hogy ididóta vagyok, de nekem bizony hiányozna Budapest, de nagyon. És nem csak ezért ittmaradni, hanem minden másért is, ami nem a buli és a fesztivál.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.18. 22:45:32

@monddazigazatmar: mi van tahó patkány, anyád leszállt rólad és van egy kicsit időd blogolni?

Lúthien Elensar 2012.11.18. 22:45:34

@Tadt: Ja, hogy neked tetszik ez a reklám, és az üzenete is?

johevi 2012.11.18. 22:45:44

Egyébként teljesen jó a minden "ideköt" szlogen, orvosokat, diákokat stb szerződésekkel próbálják kötelezni a maradásra.

Tadt 2012.11.18. 22:47:48

@monddazigazatmar: sajnálom, hogy még mindig nem érted amit mondok, ezért ez az utolsó reakcióm bárminemű megnyilvánulásodra. Érettségijeim vannak, amiket a 4. osztály előtt tettem le, 3mal több tantárggyal a szükségesnél, két emelt szintűvel, egy középfokú (lassan felső) nyelvvizsgával és egy nem létező családi háttérrel, aki nem támogatott egyetemmel. Szeretnék továbbtanulni. Emelett 21 éves vagyok, nőnemű, és nem életcélom krumplipucoló trollként nyugdíjba menni, de ha lenne családom, akinek szüksége lenne rá, biztos megtenném, ha havi 140et fizet.

Avenar 2012.11.18. 22:47:53

Egyetértek azzal, hogy ez a videó nem sikerült jól. A srác összes emléke a buliról szól (legalább lehetne, valami nyugodtabb, meghittebb részlet), ami nem hungarikum. Semmi nemzeti, semmi, ami a családról szólna, nincs benne.

Nem próbálja meg kitalálni, hogy a fiatal miért akar elmenni, és milyen érvekkel lehetne itt marasztalni.

Környezettudatos 2012.11.18. 22:49:20

@Tadt: Nem a szépségről van szó. Amit idéztem, azt gondold tovább. Szép helyek mindenhol vannak és sehol nem tartanak ott, ez tehát irreleváns. A hazaárulózás pedig divatos dolog manapság, de nettó ökörség, ahogy az esetek 99,99%-ban használják. Azért, mert valaki elmegy a jobb/könnyebb boldogulást keresve, minden, csak nem hazaárulás. Vannak országok, ahol ezt ösztönzik is, mert tudják, hogy előbb-utóbb hazamész, ugyanis olyanok a körülmények, de ha eltöltesz máshol pár évet, vagy több időt, akkor hasznos tudással és tapasztalatokkal hazatérve értéket adsz az adott országhoz. A mi hazánkban jelenleg elég együgyű népség lakik, egyszerű, jelképekben gondolkodó, felületes és lusta embertömeg. Elsődlegesen ezen kellene változtatni. Ez mindennek a gyökere.

Tzio 2012.11.18. 22:50:39

Ha nem írod ki, hogy ez egy maradásra bíró videó, akkor eszembe nem jutott volna.
Inkább nézem 12+1-ik rockzenei videó klipnek akármelyik zenei csatornán, mint itthon maradásra szánt magvas gondolatokkal teli mondanivalónak.
Mellesleg bulizni mindenhol lehet, így meg végképp nem értem, mert ennyi erővel akár Jordániában vagy Japánban is készülhetett volna ez a videó.
Üres, jellegtelen és semmitmondó.

Akik elmennek azok meg nem azért mennek el mert ilyen kedvük van, hanem mert semmi kedvük a magánéletükbe folyamatosan belepofázó, 100 évvel ezelőtti frázisokat fröcsögő politikusokat hallgatni.
Semmi kedvük szaros 80-90 ezer forintokból éppencsakhogy megélni olyan szinten, ami csak egy hajszállal jobb mintha az ember az utcán élne.
Semmi kedvük egy folyamatosan rothadó és lepusztult országban mindennap sírva látni, hogy mi lett belőle és hogy mi lehetett volna belőle.
Legfőképp pedig semmi kedvük egy olyan országban itt maradni, ahol az emberi kultúra és a másik iránti tiszteletet még hírből sem ismeri a nagy átlag.

Nézzetek körül más országokban, Hollandia, Izrael, Skócia, Madagaszkár vagy a Fülöp-szigetek. Soha többé nem akarnátok ide visszajönni!

Tadt 2012.11.18. 22:51:06

@Lúthien Elensar: Nem mondom, hogy egyetértek vele, de azért gusztustalannak nem nevezném. A cikkel van bajom elsősorban :S de elolvastam, elmondtam a véleményem, az meg olyan, mint a segglyuk (pardon). Örülök, hogy van, aki látja miről beszélek itt, aki meg nem látja, annak is van joga véleményt alkotni, ellenben személyeskedni szerintem nem kéne. Kulturáltan is lehet eszmét cserélni :)

monddazigazatmar 2012.11.18. 22:51:18

@balage_81 reloaded: hu de frappáns vagy kis balázs...
@Tadt: tehát jobb a játlboltban 70et keresni 6 órában, mint mondjuk dolgozni, és hazavinni a dupláját. Hát ilyen hozzáállással azért kulfoldon se fogsz durrantani

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2012.11.18. 22:52:12

@Wolker:
Nyugi koma 2011 -ben 300 000 honfitársunk már megtette.
Jaj ez a diszidálni szó, olyan régi szívet melengető hol is hallottam?

Ááááá valami dereng:

www.youtube.com/watch?v=qQMKN7Q01f0&feature=related

Tzio 2012.11.18. 22:54:08

De hogy miért írtam Izraelt, lövésem sincs,amikor Új-Zéland-ot akartam írni.

Tadt 2012.11.18. 22:54:18

@monddazigazatmar:kedves monddazigazatmár, 8 óra. heti 6 nap. nem hat óra. nem tudom, honnan vetted. És külföldön sem dolgozom kevesebbet heti negyven óránál. jó éjszakát, sajnos korán kelek holnap DOLGOZNI :) remélem neked is legalább olyan szép perceket szereztem,mint te nekem

Énvezettem? · http://envezettem.blog.hu 2012.11.18. 22:56:59

Szerintem csak a TúróRudi reklám hiányzott a film végéről, úgy lenne teljes...

monddazigazatmar 2012.11.18. 22:57:39

@Tzio: "ahol az emberi kultúra és a másik iránti tiszteletet még hírből sem ismeri a nagy átlag" ÉS BAZMEG IDEIRJA IZRAELT!!! A mások iránti tolerancia fellegvárát :D
Azért jó, ha elmész, mert a holland meg madagaszkári politikus szavát nem érted, aztán csak nézel mint a hal a szatyorban.
Szaros 80ezerért ne is dolgozz! Tanulj legalább egy szakmát, és már nem ennyi. Faszom, csak segédmunkáshelyettesek irnak ide? 70-80 ezres fizetésekrol beszélnek.

monddazigazatmar 2012.11.18. 23:00:29

@Tadt: oké, akkor miért is nem kerestél másikat? világ marhája lehetsz..

Tzio 2012.11.18. 23:11:33

@monddazigazatmar:
idézve magamat, kedves olvasni nem tudó kommenttársam:
"De hogy miért írtam Izraelt, lövésem sincs,amikor Új-Zéland-ot akartam írni."

Mellesleg igazad van, tanulj szakmát és a szaros 70-80 ezer helyett kaphatsz akár 120-at is! Azta!!
...
Ne vicceljünk már, a minimálbér kellene hogy 140 legyen legalább, egy legalja fizetésnek meg minimum 200 körül kellene indulnia.

Bicepsz Elek 2012.11.18. 23:18:57

modoros blog

Evszamot figyelni!!!!

Ezért voltam muszáj eljöjjek Magyarországról
218

Mai postunkban egy szomorú - mondhatnók - szívfacsaró és nagyon igaz történetet olvashatunk a festői Limerickből, egyenesen a Boldogság smaragd szigetéről. Bár nem tisztje a szerkesztőnek, hogy véleményezze is az olvasói leveleket, ezúttal kivételt teszek: sajna minden pontjával a legmesszemenőbbig egyet kell értsek, a legpéldásabban magyarázza, hogy miért is alakult meg annó ez a blog, és miért meneküljön mindenki, amerre lát.

Kedves Dobbants Velünk Blog! Karcsi vagyunk és Judit, mi harmincnégy éves budapesti házaspár vagyunk, és úgy gondoltuk, megosszuk mi is a Blog olvasóival a mi történetünket.

Miért voltunk muszájak eljöjjünk Magyarországról?

Nos, lássuk. Csapjunk bele. Alul az okok. Éspedig a következőek:

Úgy éreztük, ez az ország nem halad sehová, és bár az ember kidolgozza a belét, akkor is lehúzzák még a hetedik bőrt is róla. Itt megbecsülik a munkánkat.
A vállalkozásokat ellehetetlenítik, kénytelen voltam már időszakos munkára bejelenteni és zsebből fizetni mindenkit, az Adóhivatal meg a Köál pedig folyton vegzált és fejőstehénként kezelt - ugyanúgy, ahogy az autósokkal szokták.
Kurvára utálom a jelenlegi kormányt, és nem tudok belenyugodni, hogy demokratikus választásokon a többség nem az én pártomat emelte újra a hatalomra. Efölötti tehetetlen keserűségemben ott teszek alá állítólagos hazámnak a távolból is, ahol csak tudok. Rossz hírét keltem, hazaköpködök, az otthonmaradottak életét facebookos és egyéb internetes szennyezéssel próbálom megkeseríteni.
Egy pitiáner, szar alak vagyok, és úgy érzem, nekem rengeteggel tartozik Magyarország, amiért egy ilyen kivételes arc, mint én odaszülettem. Továbbá az ingyenes óvoda, általános- és középiskola után az egyre inkább szart sem érő - ám azt állami finanszírozású képzésen 8 év alatt megszerzett - diplomámmal se találtam azonnal olyan állást, ahol havi nettó ötszázezret kerestem volna.
Eleve: pár évvel ezelőtt azért a tanárember, orvosember, minimálbéres igenis tisztességesen, jó módban meg tudott élni, és nem kellett azon aggódnia, hogy másnap mit adjon a gyerekének, hogy legyen valami kis meleg a gyomrában - ezelőtt nem panaszkodott senki. Ugyanis amikor beiratkoztam a képzésre, akkor nekem még nem volt tiszta, hogy ezzel szarul fogok keresni, tökre meglepődtem a végzés után.
Gyűlölöm azt a hozzáállást, hogy itthon mindenkinek minden csak jár, mindenki csak a jogaival van tisztában, a kötelességekre tesznek nagy ívben. Itt viszont a menekültstátusz elbírálásáig állami támogatással kapom az angoltanfolyamot és az átképzést + némi havi járandóságot, ami háromszorosa a magyar minimálbérnek!!
Ide talán nem ér el az APECH, a bank és egyéb hitelezőim keze - meg van még 1-2 futó ügyem otthon, gondoltam, rövidre zárom a dolgot.
Bár új hazámban alig pár évtizede még kvázi állami szintű apartheid volt érvényben, mára szembefordultak múltjukkal, és az emberi értékek fő zászlóvivői lettek, ellentétben a félázsiai, rasszista hordával.
Lehet, hogy itt szarabb az idő: hidegebb van és többet esik az eső, de legalább itt nincs diktatúra. Ez már elegendő ahhoz, hogy a lelki egyensúlyom újra a helyére billenjen.
Otthon nehezebb lett volna a gyermekeimet nem magyarnak nevelni.
Itt végre nincs Túró Rudi, tejföl meg hasonló busongós-mélymagyar lófaszjóska kaják. A Tokajit meg a Pick-szalámit fillérekért veszem az alsó polcról (ételturkáló), az iPhone meg feleannyi, mintha otthon vásároltam volna (tizedannyi fizetésből).
Itt végre kiegyensúlyozott a média, és a legnépszerűbb hírportálokról nem csak a kormány ülepét fényesre nyaló publikációk dőlnek.
Egyszóval: hazám, ahol az érdekem - ahol több pénzt adnak, és ahol helyettem tisztábbra takarítják az utcát a többi külföldiek. Amíg szar a helyzet otthon, addig távollétemmel tüntetek & lábbal szavazok (meg persze a követségen, esetleg charter-járattal hazaröppenek négyévente) - majd ha az otthonmaradt túszok kikaparják nekem a gesztenyét, persze rögtön visszaülök a jóba.

Mit verzweifelten Grüßen,

Karcsi és Judit

Harmincnégy éves molett házaspár.

2006. október 30.

Bicepsz Elek 2012.11.18. 23:22:42

"Ma mar csont nelkul replnek innen, ha fiatalabb lennek, ha jobban tudnam az idegen nyelvet es ha nem fajna itt hagyni az anyamat. "

Hany embertol hallottam man ezt... Van egy haverom, aki mar 16 eve Svedbe keszuk.....

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.19. 00:05:37

nincsen ezzel a reklammal semmi gond, nagyon jol megkomponalt es franko mondanivaloja van, csak eppen a celkozonseg felrement
ezt a Sziget vegen kellene tolni minden kulfoldi egyhetes vendegdiaknak, hogy maradjanak meg par hetet es koltsenek :)

01234567 2012.11.19. 00:07:20

Aki azt hiszi, az ilyen videók bármi céllal készülnek, azon kívül, hogy a politikus slep ezen is pénzt nyúljon le, az hülye.
A kommenteket olvasva, azokról akik nem akarják látni, mi történik ebben az országban, egy idézet jut az eszembe:
"Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa!"

szabidoki 2012.11.19. 01:23:46

@monddazigazatmar: a kezdő orvosi fizetés pár hónapja még 90e Ft körül mozgott (nemtudom, hogy most pont mennyi, nem követem figyelemmel), és hogy meglegyen a kontraszt, Pesten utcaseprőket kerestek anno 90-95e Ft fizetéssel, mondván ez alatt nem találnak olyat, aki képes lenne felelősségteljesen elvégezni a munkát :(
A gyatra fizetés viszont nem a legnagyobb probléma - 90-100e Ft-ból már el lehet létezni, nyilván nem fényűzően, de úgy ahogy, viszont ami (számomra legalábbis) nagyon idegőrlő volt, az az, hogy nem számíthattam arra, hogy ha én rendesen elvégzem a munkám, akkor biztos állásom van, hanem állandóan azon kellett görcsölni, hogy átszerveznek, leépítenek, nem hosszabbítják meg a szerződésemet, de ezt csak két nappal lejárat előtt közlik (megtörtént), vagy csak random kirúgnak mert a főnök bal lábbal kelt fel aznap. Ez az állandó létbizonytalanság (főleg egy gyerekkel a fedélzeten) felőrli az ember idegeit. Eljöttünk, és most nyugi van. A család hiánya nyilván nem könnyű, de inkább legyen egy időnként sajgó pont, mint állandóan parázson járni, mint itthon...

szabadnapos urulógus 2012.11.19. 01:56:50

@Tadt:
Nem te vagy az egyetlen szerencsétlen itt, aki azt hiszi, hogy az egyetemre a családnak kell őt betámogatnia. Ha a két felvételi tárgyat 4 éven át jelesre abszolváltad, és az emeltszintűn ezt meg tudtad ismételni - ezt a grószfater nem abszolválhatja helyetted - már erősen túl vagy a 400 ponton. Plusz a nyelvvizsga ugye. Akkor kellett volna jammerolni, amikor az Anyám tyúkját elfelejtetted hétfőre megtanulni!

zsírvezér 2012.11.19. 03:00:01

@01234567: Azért lássuk be ennek az idézetnek van egy egészen fanyar, savanyú szőlő íze :D
Te kis lelki milliárdos, Te mit teszel azért, hogy jobb legyen az az ország ?
Tudom én olyanokat amik értéke lófasz esti fénnyel...
Na most mivel a szájkaratéból nem lesz tejjel-mézzel folyó kánaán ,de még csak normális élhető ország sem ezért aki teheti veszi-vette-venni fogja a kalapját és lelép. Szerencsére külföldig már nem ér fel az acsarkodás.

2012.11.19. 06:48:47

@monddazigazatmar: "ugyan mit dolgozhatsz 70ezerért? A krumplipucolo a dupláját kapja..."

Te sem Magyarországon élsz, igaz?

ördög_ 2012.11.19. 07:02:45

Ja, tényleg, család sehol, csak a buli, pia és csajok :D

Na mindegy, a "főhős" gondoljon arra, hogy hamarosan csomagol az egész bandája, az ivócimborái és a libuskák is kimennek. A filmnek a valóságban kb. így kellene folytatódnia. És akkor már nem is lenne számára elviselhetetlen.

Amúgy nagyon életszerű, hogy megkap kinn egy jó lehetőséget és csak néhány átbulizott nap emléke miatt visszafordul...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.19. 07:18:14

Azért a Túró Rudis próbálkozásnál még mindig jobb :)

magyar ember teli szájjal 2012.11.19. 07:22:04

Testvér meg anyuka? Megőrültetek? Mi van azzal aki Miskolc mellől költözik Budapestre mondjuk, arról nem kellene Anyukás film?

Vagy az az etalon hogy a szülővárosodban is halsz meg, vagy mehetsz amerre látsz, az EU-ban mindenképp.

Kicsivagyokszekreallok 2012.11.19. 07:36:44

szep is lenne ha ebbol allna az elet amit ez a film mutat. kar hogy pont ez marad ki amiatt hogy otthon probalsz tulelni
de a Gobes jelenet azert jo :)))

Moan 2012.11.19. 07:55:53

Jó kis demagóg klipp. :) Ezek szerint tényleg be vannak sz.va fönt, hogy lelép a jövő, nyugdíjasokat eltartó nemzedéke. :) Abban viszont igaza van a posztolónak, hogy csak a "bulizás a haverokkal" részt ragadták ki a sztoriból. Ami ugye tényleg jó, mert tele van örömmel, meg ugye a haverok, de oszt ennyi. Egyébként a "főszereplő" srác úgy 30 körüli lehet...ez a felvázolt felhőtlen bulizás rész meg a 20 évesek "stílusa". Ráadásul ugye az év mekkora részében van ilyen élmény? :) Pár nap? A maradékot miért nem jelenítették meg a klipben? Mert hülyén venné ki magát, hogy a srác max a szigetre jut el 30 évesen, és az összes többi élménye a Városliget és max a Balaton, mert másra nincs pénze? :D

01234567 2012.11.19. 08:08:25

@zsírvezér:"Te kis lelki milliárdos, Te mit teszel azért, hogy jobb legyen az az ország ?
Tudom én olyanokat amik értéke lófasz esti fénnyel..."
Amikor 5 év után hazajöttem, hoztam onnan egy olyan tulajdonost magammal, aki itt megélhetést biztosított még 12 embernek, beruházott volna még, fejlesztett volna még, ha a döntéshozók egyáltalán leszarták volna, de azt sem. Mivel engem nem cserélt le a slepp valamelyik tagjára inkább megváltoztatták a szabályokat, ott tettek keresztbe ahol tudtak, levelet írtak neki a hátam mögött, csupa "jót". Engem ott nyírtak ahol tudtak, mert több helyen szóvá tettem milyen szarul vezetik az egészet, engem is nyírtak, büntetésekkel, egyéb dolgokkal ahogy lehetett. Hiába ajánlottam fel, hozok külföldi szakembereket ingyen, segíteni, kimehetnek, állom ha kell, nézzék meg ott mi van. Titkárnőkig jutottam. Másfél év alatt a tulajdonos megundorodott elment. Én meg meguntam. Mind ezt azért, mert nem vehették át, lelakni, tönkre tenni, én pedig nem voltam hajlandó nyalni, és korrumpálódni. Tudnék neked mesélni mi folyik itt. Profi szakember vagyok, nem hülye. Az legyél te.
ui: a legdöbbenetesebb az volt, olyan is beállt keresztbe tenni, akit belevettem, ne dögöljön éhen. Így hálálta meg. Tanulj:" Szar idők, szar emberek!"

Moan 2012.11.19. 08:16:35

@01234567:

Csak megjegyzem, hogy a "Boldogok a lelki szegények..." kezdetű mondatot nem így értette Jézus, ahogy te. :)

Kulmar 2012.11.19. 08:20:45

Szerintem a 2013 után kellene egy pont! De a nyelv már nem köt senkit sehova, mert le sem szarjuk! :( Ők se.

Zabaalint (törölt) 2012.11.19. 09:25:32

@vincere:
Jó, de akkor felvethetném azt is, hogy nem csak bulizni, barátokkal lenni, strandolni lehet bárhol (bár utóbbit mondjuk egy hidegebb éghajlatú országban nem úgy), hanem lehet egész családostul is távozni, tudom ez nem annyira jellemző.

Én ha egy filmet csinálnék arról, hogy nekem mi fontos, azok a dolgok is belekerülnének, amelyek viszont mozdíthatatlanok, gondolok itt elsősorban a hazai tájakra. Ezekre persze lehet mondani, hogy vannak szebbek, de azok meg nem kötődnek hozzám, és olyan szinten már nem is fognak az életkori sajátosságok miatt, mármint hogy minél fiatalabban szerzek meg valamiről élményt, annál mélyebben marad meg.

Zabaalint (törölt) 2012.11.19. 09:30:13

@online távmunkás:
Ezért olyan 100 és 500 km közötti távolság az ideális a szülőtől, főleg a húszas, sőt a harmincas gyerekére is rászállni hajlamos anyukától. Szóval meg meglátogatható, de nem állandóan ott lévő távolságra gondolok.

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.11.19. 09:33:06

Magyarország. Ahová TARTOZOL.
Vagy:
Magyarország. Ahol TARTOZOL.

Zabaalint (törölt) 2012.11.19. 09:34:49

@Moan:
"Egyébként a "főszereplő" srác úgy 30 körüli lehet...ez a felvázolt felhőtlen bulizás rész meg a 20 évesek "stílusa""

Jó, de minden fentről érkező propagandafilmnél 10-et minimum le kell vonni az életkorból, régebben többet is le kellett, nekünk anno olyan drogellenes propagandafilmet mutattak, mikor olyan 14 lehettem, amin egy 40 éves ember játszotta a huszonéves drogos szerepét.

Lúthien Elensar 2012.11.19. 09:35:07

@Tadt: Azzal indítottál, hogy "Te teljesen hülye vagy". Majd egy másik fordulattal leostobáztál. Ezt hívják személyeskedésnek. És semmiképpen nem kulturált eszmecserének. Hogy én hol személyeskedtem veled, azt ide idézheted.

Lúthien Elensar 2012.11.19. 09:44:08

@Tadt: Ja, és mivel te sem értetted mit írtam, ezért megmagyarázom. nem azért tartom gusztustalannak ezt a reklámfilmet, mert nincs benne Anyu, Apu, család vagy szép magyar táj. (Ez csak szimplán lenézése a mai fiataloknak, akikről odafönt ezek szerint azt hiszik, semmi mással nem lehet őket itthon tartani, csak ha bulizhatnak a haverokkal.) Én azért tartom gusztustalannak, mert akik készítették és megrendelték, dolgoztak és tanultak külföldön, sőt a gyerekeiknek is megadták ezt a lehetőséget. Ergo megint ott tartunk, van akinek szabad.... Az összes többi meg a hazáját cserben hagyó?

Fatal Error! System Halted! 2012.11.19. 10:53:40

"Apropó, Anya. Feltűnt valakinek még, hogy a srácnak a repülőtérre vezető nosztalgiázása közben egyáltalán nem jutott eszébe az anyukája, a családja?"

Azért mert a Gyurcsány-Bajnai pribékjei olyan súlyosan bántalmazták, hogy amnéziája lett.

bögöbö 2012.11.19. 11:04:45

Az miért nincs a klippben, hogy a delikvens két diplomával sorban áll a munkaügyi központban, majd az ügyintézők sajnálkozó tekintete mellett kioldalog (tapasztalatból beszélek, ha nem is a sajátomból). Vagy az a rész, ahol 60 km-t utaztatja a nagymamáját egy orvosi vizsgálatra, majd beviszi a gyógyszereket és a kötszert utána a kórházba, hogy a nagyi ne dobja fel idő előtt a papucsát. Esetleg az, amikor balesetet szenved és ezt követően 25 ezer forintból kell megélnie. (Demagóg vagyok? És a klipp?)

Elijah_Baley 2012.11.19. 11:26:58

monnyuk én nem értem, miért baj ha az emberek kömegesen kivándorolnak egy olyan országból, ahol alig van meló.. miaraggyanak csak azért, h még nagyobb legyen az inaktívak aránya?

lyesmith 2012.11.19. 11:31:17

Erre csak azt tudom mondani hogy egy kicsit nyugatabbra nem olyan nehéz annyit keresni hogy havonta egyszer Pesten bulizzon az ember. Már ha valaki ezt akarja.

A lényeg, Európából mindenhonnan haza lehet repülni egy délelőtt. (Én jellemzően hamarabb hazaértem a szüleimhez Londonból mint a bátyám Sopronból ha egyszerre indultunk) Ha valaki külföldön akar dolgozni az nem hagyja el örökre Magyarországot mint 50 évvel ezelőtt. Van internet, van Skype, lehet a családdal naponta beszélgetni ingyen, a repülőjegyeket szezonon kívül olcsó pénzért meg lehet venni hat hónapra előre. Ha elköltözöl a nyugdíjadba beszámolják a kint töltött éveket csakúgy mint a Magyarországiakat.

bögöbö 2012.11.19. 12:12:04

Mióta elköltöztem vidékről egy másik vidékre :), többet beszélek anyámmal, mint amikor tíz háznyira laktunk egymástól...

monddazigazatmar 2012.11.19. 12:18:11

@szabidoki: Miért mindig a kezdőfizetését hozzátok fel az orvosoknak?
1. Miért pont az orvosokét, a közalkalmazotti tábla szerint?
2. Miért a kezdőfizetést? Miért nem arrol beszélunk, hogy 3-5 év gyakorlattal mi van? Mert az nem annyira rettenetes?
És tudom, hogy kevés, nem arrol van szó, de ez a tuldramatizálás (70e ért heti hat napot) hülyeség, ugyanakkor a kulföld erős torzitása meg ordas nagy kamu.
@Ylim: De Bp-n élek, és igy van. Amugy nem aegy szivderito melo, büdös is, meg tényleg kell dolgozni, de megkeresik 8 általánost végzett emberek.

szabidoki 2012.11.19. 13:06:55

@monddazigazatmar: én aért példálózom az orvosi fizetésekkel, mert én is az vagyok - amúgy meg légy nyugodt, az orvosi fizetések idősebb korban sem sokkal jobbak, nem véletlen, hogy pont a fiatal, de már tapasztalt szakorvosi gárda megy leginkább külföldre. Nem is csak az összeg nagysága (kicsisége?) a probléma, hanem hogy az utcaseprő is többet keres, mint a kezdő orvos, ez a nagy baj, ez mutatja, hogy mennyire nincs becsülete a tanulásnak :(

monddazigazatmar 2012.11.19. 13:11:55

@bögöbö: jaja. 2 diploma, mi? Levéltáros, és heraldika, ugye?
Szeretem ezt a sok hülyeséget amit összehordtok, az éhező 2 diplomásokrol. A kurva anyjáért nem olyat tanul, amiből megél.
Londonbol meg még kevésbé fogja nagymuttert bárhova is utaztatni, nemhogy a 60km-re levő kórházba, de még a sarki közértbe sem. Hazafele meg csak és kizárólag magyarországon érhet baleset, a határon tul ez teljességgel kizárt. Nem demagóg vagy, hanem hülye.

monddazigazatmar 2012.11.19. 13:18:32

@szabidoki: Figyi, aki orvost én ismerek, mindnek van valami második praxisa (nem tudom a pontos nevét). Van hálapénz is, meg más közalkalmazotti jutattások.
Ami igaz, hogy basztatják de ettol még létező dolog.
Ismerek pár orvost, szépen élnek. Persze attol lehet, hogy az ország másik felén éhenhalnak az orvosok, nyilván nem ismerek minden orvost.
Sőt, azt is aláirom, hogy baj van, nem is kicsi, de ilyen fórumokon mindig lehetetlennek állitják be az itthoni boldogulást, ami kamu, a kulfoldet meg mint kánaánt.
Ne haragudj, aki elmegy 70e ért dolgozni a játékboltba, az ne sirjon a saját hülyesége miatt. Ha meg már egyszer felvették nehogy már ne tudjon keresni mást.

kaes 2012.11.19. 13:24:24

@Tzio: szívemből szóltál, kösz.

bögöbö 2012.11.19. 13:39:04

@monddazigazatmar: Hülyegyerek, jártál mostanában vidéken? Tudod, mennyire beszűkültek a munkalehetőségek? Bár nem írtad, de valszeg fidesznyik lehetsz, ha ennyire véded a mundér becsületét; tisztában vagy azzal, hogy hány kis-közép vállalkozás ment tönkre vidéken, a fizetésképtelenné vált vevőkörök/megrendelők miatt?
A nagymuttert pedig nyilván nem kellene 60 km-t utaztatni, ha az ügyes kormányod nem zárta volna be az ország kórházi osztályainak nagy hányadát.
A rokkantak problémáinak bagatellizálásáról, vagy Franciakrémesnek korábban írt mondataidat meg inkább nem is minősítem...

Celtic 2012.11.19. 14:13:51

Pedig a filmbol boven kiderul, miert is megy Angliaba:
Glastonbury fesztivalra.

Csak ezt mar megsem volt pofajuk a keszitoknek odairni a vegere.

monddazigazatmar 2012.11.19. 14:49:02

@bögöbö: ne is minoditsed. Aki nem ért veled egyet az fidesznyik. A sok hulye fajtád meg vágyakozik kulfoldre, mert ott kolbászbol van a lofasz is.
Vidéken mennyi minden zárt be? Ja. Hát hova is menjen az alsoszarlapátfalvai ha nem kulfoldre? Végul is olcsóbb elkezdeni Londonban a munkakeresést, lakáskeresést, mint mondjuk Pesten, a szabolcsi akcentust is kurvára fogják érteni.
És tényleg igazad van, hogy belemész a '60 km-re utaztatni nagymutert" dumába. Igen, Londonbol könnyebb leszervezni. Meg balesetet sem lehet szenvedni angliában. Faszfej. Most abban nem vagyok biztos, de nem Szent ferencék variálták át a korházakat?

valogatos 2012.11.19. 16:47:05

emberek! mindig megfeledkezunk egy fontos dologrol: azok mennek kulfoldre, akik szembesultek azzal, hogy itt nem sokat er a "tudasuk". ezek tobbnyire vegigbuliztak az egyetemei eveket(ha voltak olyanok) es talan elvegeztek egy baszk szakot, esetleg szabadbolcseszek.

En 5 even at rengeteget tanultam. informatikus lettem, mint sok baratom is. Mindnyajan talaltunk munkat gyakorlatilag azonnal(friss diplomaskent) es siman meg tudunk elni belole. MI adozunk minden egyes forintunk utan(es a sok nem adozo kisvallalkozo utan is) es meg igy is eleg a penz.
Ok, nem lesz 10 millios kocsim es nem tudok menozni a bed beachen, vagy a symbolban minden hetvegen, de pontosan tudom, hogy nekem mar nem kell angliaban mosogatnom.

Igy aztan azt javaslom, minden kivandorlo tegye fel a kerdest: mindent megtettem, hogy jol fizeto, biztos allasom legyen?

bögöbö 2012.11.19. 17:00:57

@valogatos: Kb. belehúztál az egyetlen kurrens szakmába, amiből valóban, bárhol meglehet élni a világban még manapság is, de pl. a cégem (multi) mérnököket kényszerül elbocsátani,és nincs, nem is várható munkalehetőség a szakmában. (Műanyagipar, Budapest környéke!). És nem, nem könyvtár-háztartás szak, mielőtt monddazigazat barátunk még egyet rúgna a bölcsészeinkbe...
Én az építőiparból léptem le az utolsó pillanatban, egy éve. Ahogy hallom, a volt cégem és egykori konkurrenciáink egytől-egyig becsődöltek. És nem a hagyományos kapitalista elvek miatt, hanem pártunk és kormányunk ügyes politikájának egyenes folyományaképpen.

monddazigazatmar 2012.11.19. 17:26:39

@bögöbö: nem rugdosom én a bölcsészeket, meg kell nézni a 7. kerületet szombat esténként, és látható, hogy rugdos rajtuk eleget az élet :D
Arrol meg nyilván pártunk és kormányunk tehet, hogy mondjuk kinából jön minden ami műanyag. Azt is megemliteném, hogy azért a történelem során volt pár szakma, meg ágazat ami kihalt - patkolókovács, léghajóvezető, gőzgépszerelő, és az ezekben dolgozók vagy megtanultak mást, vagy éhenhaltak.
Itt van egy ember, aki saját példáját leirja, hogy azért lehet valamit kezdeni magával, ha akar, erre az a válasz, hogy ja, mert neked sikerult, de attol még lehetlen - még próbáld meggyőzni, hogy szégyelje magát, meg hogy ő a szerencsétlen.

bögöbö 2012.11.19. 20:32:50

Dehogy ekéztem én válogatóst amiatt, hogy informatikus, az utolsó szavakat te próbálod a számba adni (ez amúgy tipikus fideszes vitakultúra, még ha nem is vallod magad annak). A szövegértéseddel is bajok vannak, én az építőipar tönkretételéről beszéltem, nem pedig a műanyaggyártásról (amihez, valljuk be, a közhelyeken kívül nemigen konyítasz). Talán nézz utána a Tyco Electronics cégnek, mielőtt komplett iparágakról értekezel (jézusom, gőzgépszerelő, patkolókovács, hol élsz te?). Szerintem te max. éretségivel osztod itt az észt, már ne haragudj.

monddazigazatmar 2012.11.20. 17:33:30

@bögöbö: Beszélsz összevissza.
"a cégem (multi) mérnököket kényszerül elbocsátani,és nincs, nem is várható munkalehetőség a szakmában. (Műanyagipar)" vs. "a cégem (multi) mérnököket kényszerül elbocsátani,és nincs, nem is várható munkalehetőség a szakmában. (Műanyagipar"
Most akkor nyilván én vagyok a hulye. Vagy van egy céged, de te azért épitoiparban dolgozol, vagy még ennél is bonyolultabb?
És igen, vannak, voltak és lesznek is mindig olyan ágazatok, ami felivel, meg ami leszáll. Ahogy irtam, patkolokovács régen keresett szakma volt, most már nem az. De irhatom azt is, hogy basic programozás is nagyon ment egy idoben, most meg annyira nem.
Az meg a te számodra lehet ciki, hogy valaki mondjuk érettségivel, 8 osztállyal, vagy akármivel azt mondja, hogy jól elvan, megél, itthon is lehet boldogulni, mig te a diplomáiddal nem vagy képes semmire.

hangyasav86 2012.11.21. 15:08:34

Hétfőn volt ezzel kapcsolatban egy felszólalás a Parlamentben:
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oN7T43LfdqM
süti beállítások módosítása